Barion Pixel

Program

Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!

Már az első ülésen ellenszavazat nélkül támogatta a közgyűlés a BKK-rendészetlétrehozását, megteremtve ezzel annak a lehetőségét, hogy végre ne csak kiírjuk, hanem beis tartassuk a BKV járatain az utazási feltételeket.

Részben a mi javaslatunkra döntött a közgyűlés az előző ciklusban leszerelt köztéri kukák visszaszereléséről, illetve arról, hogy megkezdődik a köztéri szelektív hulladékgyűjtés infrastruktúrájának kiépítése.

A kampányban megfogalmazott ígéretemnek megfelelően már az első ülésen kezdeményeztük egy új, korszerű állatvédelmi központ létrehozását, amit a közgyűlés támogatott is.

A kezdeményezésemre a közgyűlés és az általam vezetett szakbizottság is egységes kiállt a tervezett HÉV járatritkításokkal szemben.

A Lázár János vezette minisztérium részben ennek is köszönhetően végül meghátrált.

A mi javaslatunkat elfogadva ellenszavazat nélkül mondta ki a közgyűlés, hogy tiltakozik a Közlekedés és a Természettudományi Múzeum vidékre hurcolásával szemben.

A mi előterjesztésünket elfogadva döntött úgy a közgyűlés, hogy megkezdi annak előkészítését, hogy mostantól hétvégén éjszaka is járjon a metró.

Mi kezdeményeztük azt, hogy mostantól a biciklivel vagy kutyával közlekedő utasoknak ne kelljen plusz jegyet váltaniuk a tömegközlekedésen, és ezt is ellenszavazat nélkül fogadta el a közgyűlés.

A mi javaslatunk mentén mondta ki a közgyűlés, hogy a kormány terveivel szemben továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy legyen – a vasúti rendszerbe integrált – kötöttpályás közlekedési lehetőség a reptér és a város között.

A mi ötletünket támogatva döntött úgy a főváros, hogy növeli a palackvisszaváltási lehetőségeket és kísérleti jelleggel olyan palacktartókat helyez meg a kukák mellé, amelyek meg tudják előzni azt, hogy fel kelljen túrnia a szemetest azoknak, akiknek sokszor az egyetlen bevételi forrásuk az üvegek visszaváltása.

Közterületi rendrakás

Kitakarítjuk a közterületeket, és emberközpontúvá alakítjuk az utcákat és a tereket.

Gyalogos főhálózat

Hozzunk együtt bátor döntéseket, tegyük a városi utcákat sétára alkalmassá, és alakítsuk az együttlét tereivé!

Gyalog a kertvárosban

Biztonságosabbá tesszük a kertvárosi utcákat, hogy a séta, a játék és a gyalogosközlekedés ismét minden korosztály számára természetes legyen.

Budapest főtere

Karácsony Gergely egyik fontos vállalása volt 2019-ben, hogy megnyitja a Városháza épületét, és közparkká alakítja az épület mögötti autóparkolót. Öt év alatt mindössze egy tervpályázatig és a választások előtti kapkodása jelképévé váló popup park létesítéséig sikerült eljutnia. Ő félmegoldásokkal kampányol – mi valóban teljesítjük, amit ő vállalt.

Aluljárók

Fokozatosan felújítjuk a legrosszabb állapotú belvárosi aluljárókat, és biztosítjuk a felszíni átkelés lehetőségét is.

Városliget

Új alapokra helyezett párbeszédet kezdünk a kormánnyal a Liget Budapest program felülvizsgálatára. Elismerjük az eddig létrejött értékeket, de felül kell vizsgálni, szükségesek-e a még fel nem épített múzeumok. A prioritás a park rekonstrukciója kell legyen.

Zöldutak

Zöldutakkal és sétányokkal hálózzuk be a várost, hogy a közparkok a lehető legtöbb budapesti számára elérhetővé váljanak.

Budapest – szivacsváros

Esőből hol túl sok, hol túl kevés van Budapesten. Hol a hosszú szárazsággal, hol pedig a hirtelen lezúduló csapadékkal és villámárvizekkel kell megküzdenünk. Elemi érdekünk, hogy a csapadékvízzel okosabban gazdálkodjunk.

Összhangban a természettel

Ha azt akarjuk, hogy gyermekeink és unokáink élhető környezetben nőjenek fel, egyenrangú szempontként kell érvényesítenünk a növény- és állatvilág sajátos igényeit.

Belvárosi Duna-part

Sokévnyi tétovázás és halogatás után végre megvalósítjuk: átépítjük, majd a városlakók és a turisták előtt egész évben megnyitjuk a belvárosi Duna-partot, a pesti alsó rakpartot és a budai felső rakpart köztereit.

Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak

Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.

Római-part

A Római-part értékeit nemcsak a gátépítés, hanem a túlhasználat is rombolhatja. Bánjunk vele belátóan!

Parti sétány Újbudán

Kelenföld túlzsúfolt, és egyre élhetetlenebbé válik az egymást érő lakóparkok építésével. A városrészből hiányzó zöldfelületeket ezért – az ott élők és minden fővárosi javát szolgálva – egy Duna-parti zöldsávval pótoljuk.

Komfortos megállók

Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.

Parkolási reform

Nézzünk szembe a város egyik legfontosabb problémájával! A közterületi parkolás megöli a közterületeket, miközben a parkolási cégek a politikai oldalakon átívelő klientúráikkal milliárdokat szivattyúznak át magánzsebekbe és pártkasszákba.

Parkolj és utazz!

Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!

Előny a közösségi közlekedésnek

Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.

Taxi

Legyen a taxi elérhető, kiszámítható és környezetbarát!

Szállítás, rakodás, rend

A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.

Metrók

A metróépítés hasznos, de sokszor irreálisan drága, ezért ismét fel kell tennünk a kérdést a XXI. században: Budapestnek mennyi metró kell? Átgondoljuk, milyen eszközökkel tudjuk a leghatékonyabban javítani a külső városrészek és a belváros kapcsolatát.

Vasútfejlesztések

A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás