Barion Pixel

Program

Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!

Már az első ülésen ellenszavazat nélkül támogatta a közgyűlés a BKK-rendészetlétrehozását, megteremtve ezzel annak a lehetőségét, hogy végre ne csak kiírjuk, hanem beis tartassuk a BKV járatain az utazási feltételeket.

Részben a mi javaslatunkra döntött a közgyűlés az előző ciklusban leszerelt köztéri kukák visszaszereléséről, illetve arról, hogy megkezdődik a köztéri szelektív hulladékgyűjtés infrastruktúrájának kiépítése.

A kampányban megfogalmazott ígéretemnek megfelelően már az első ülésen kezdeményeztük egy új, korszerű állatvédelmi központ létrehozását, amit a közgyűlés támogatott is.

A kezdeményezésemre a közgyűlés és az általam vezetett szakbizottság is egységes kiállt a tervezett HÉV járatritkításokkal szemben.

A Lázár János vezette minisztérium részben ennek is köszönhetően végül meghátrált.

A mi javaslatunkat elfogadva ellenszavazat nélkül mondta ki a közgyűlés, hogy tiltakozik a Közlekedés és a Természettudományi Múzeum vidékre hurcolásával szemben.

A mi előterjesztésünket elfogadva döntött úgy a közgyűlés, hogy megkezdi annak előkészítését, hogy mostantól hétvégén éjszaka is járjon a metró.

Mi kezdeményeztük azt, hogy mostantól a biciklivel vagy kutyával közlekedő utasoknak ne kelljen plusz jegyet váltaniuk a tömegközlekedésen, és ezt is ellenszavazat nélkül fogadta el a közgyűlés.

A mi javaslatunk mentén mondta ki a közgyűlés, hogy a kormány terveivel szemben továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy legyen – a vasúti rendszerbe integrált – kötöttpályás közlekedési lehetőség a reptér és a város között.

A mi ötletünket támogatva döntött úgy a főváros, hogy növeli a palackvisszaváltási lehetőségeket és kísérleti jelleggel olyan palacktartókat helyez meg a kukák mellé, amelyek meg tudják előzni azt, hogy fel kelljen túrnia a szemetest azoknak, akiknek sokszor az egyetlen bevételi forrásuk az üvegek visszaváltása.

Déli körvasút

A budapestiek hasznára fordítjuk a fővárosban zajló legnagyobb állami beruházást: a vasút fejlesztése már a következő öt évben annyit adhat a fővárosiaknak, mint egy új metróvonal.

Vonattal a reptérre

A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.

Budai fonódó II.

Megvalósítjuk a budai fonódó villamos II. ütemét: új pályát építünk a Duna-parton a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig, eközben faltól falig megújítjuk, zöld és gyalogosbarát köztérré tesszük a felső rakpartot.

Bajcsy-Zsilinszky úti villamos

Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.

Fogaskerekű

A budai hegyvidék egyedi színfoltját jelentő fogaskerekű vasút idén 150 éves, de teljes felújítás nélkül aligha éri meg a 160-at. A bezárás árnyékában azon dolgozunk, hogy a „fogas” a villamoshálózat részeként a kirándulók és napi utasok természetes választása lehessen.

Buszhálózati reform

Kihozzuk a legtöbbet Budapest buszhálózatából, az új troli- és villanybuszokból. Nemcsak a járműparkot újítjuk meg, hanem a szolgáltatást is a könnyen érthető, éjjel-nappal azonos logikájú, a ciklus végére már harmadában nullemissziós járművekre épülő hálózattal.

A Vár közlekedése

A budai Várnegyedet átformáló állami építkezésekről szóló vita árnyékában elsikkad, hogyan közlekednek majd az itt élő lakosok, a turisták vagy az újonnan megjelenő irodák dolgozói.

Első a biztonság – az utakon is

Legyen közös minimum, hogy nem öljük meg egymást útközben!

Kerékpáros főhálózat

A sárga csíkoknál többre van szükség ahhoz, hogy a kerékpár elfoglalja méltó helyét a budapestiek mindennapjaiban.

A Bubi kiterjesztése

A Bubi 10 év alatt elfoglalta méltó helyét a város közlekedésében – de még sokkal több van benne!

Galvani híd

A Galvani híd hasznos a városnak: a jelenlegi városvezetés szándékosan okoz kárt az állami beruházás makacs akadályozásával.

Helyi központok megerősítése

23 kerület, 100 egyedi központ, egyetlen nagy probléma. Otthonossá tesszük a helyi lakókörnyezetet, és megerősítjük a mindennapos szolgáltatások színtereit.

Rákosrendező

Nem hagyjuk, hogy elherdálják Budapest aranytartalékát. Következetesen fellépünk azért, hogy a város legértékesebb barnamezős területét a budapestiek javára, a legjobb európai gyakorlatok szerint fejlesszék a Főváros folyamatos bevonásával.

A Nyugati pályaudvar mint Európa kapuja

A város egyik legszebb műemlék épülete a 19. századi világvárosi ambíciók sikerének bizonyítéka. Legyünk hozzá méltók, teremtsünk egy 21. századi városnegyedet!

Józsefvárosi pályaudvar

Az állam által elosztogatott, ebek harmincadjára jutott, rohadó volt vasúti terület. Szerintünk viszont Budapest fenntartható jövőjének mintaképe lehetne.

Építészeti értékmentés

Hogyan óvhatjuk meg a következő generációknak a világ legszebb városát?

Mintavárosrész

„Hiszem, ha látom” – Lássuk hát, milyen egy valóban 21. századi, európai városrész!

Energetikai önellátás

A fővárosi intézmények és cégek épületeinek kihasználatlan tetőfelületére napelemeket telepítünk, ami jó a város kasszájának és jó a Földnek is.

Távvezetékek föld alá helyezése

Programot indítunk a zavaró távvezetékek föld alá helyezésére. Így mérsékeljük a környezetterhelést, és zöldfelületeket szabadítunk fel.

Kollégiumbővítés

Megfizethető lakhatás az egyetemi hallgatóknak, megfizethető otthon a budapestieknek.

Panelprogram

A városkép meghatározó elemei, amelyek még évtizedekig velünk lesznek. Tegyük őket szerethetővé és korszerűvé!

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás