Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
Aluljárók
Fokozatosan felújítjuk a legrosszabb állapotú belvárosi aluljárókat, és biztosítjuk a felszíni átkelés lehetőségét is.
Zöldutak
Zöldutakkal és sétányokkal hálózzuk be a várost, hogy a közparkok a lehető legtöbb budapesti számára elérhetővé váljanak.
Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak
Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.
Római-part
A Római-part értékeit nemcsak a gátépítés, hanem a túlhasználat is rombolhatja. Bánjunk vele belátóan!
Komfortos megállók
Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!
Előny a közösségi közlekedésnek
Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.
Szállítás, rakodás, rend
A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.
Vasútfejlesztések
A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!
Vonattal a reptérre
A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.
Bajcsy-Zsilinszky úti villamos
Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.
Kerékpáros főhálózat
A sárga csíkoknál többre van szükség ahhoz, hogy a kerékpár elfoglalja méltó helyét a budapestiek mindennapjaiban.
A Nyugati pályaudvar mint Európa kapuja
A város egyik legszebb műemlék épülete a 19. századi világvárosi ambíciók sikerének bizonyítéka. Legyünk hozzá méltók, teremtsünk egy 21. századi városnegyedet!
Energetikai önellátás
A fővárosi intézmények és cégek épületeinek kihasználatlan tetőfelületére napelemeket telepítünk, ami jó a város kasszájának és jó a Földnek is.
Kollégiumbővítés
Megfizethető lakhatás az egyetemi hallgatóknak, megfizethető otthon a budapestieknek.
Kultúra? Közösség? Könyvtár!
Ki gondolja, hogy a könyvtárak unalmas helyek, ahol mindig csöndben kell lenni? Legyenek a FSZEK tagintézményei izgalmas helyi kulturális központok, alkotóműhelyek, a tanulás, az információszerzés, a játék és a találkozás terei!
A fürdőkultúra a mi kultúránk
Hiszünk abban, hogy a budapesti gyógyfürdők nem csupán turisztikai attrakciók, hanem a budapestiek identitásának, kulturális örökségének és pihentető kikapcsolódásának fontos helyszínei. Akkor működhetnek Budapest élő örökségeként, ha a városlakók ismét felfedezik őket.
Budapest Múzeum
Az új Budapest Múzeumban fővárosunk történetét mai nyelven meséljük el azért, hogy közösen írhassuk tovább.
Női szobrokat Budapestre
Ma Budapesten még állatszoborból is több van, mint nőket ábrázoló köztéri emlékből, de ezen változtatni fogunk: legalább tíz nőnek állítunk köztéri emléket.
Adjátok vissza a múzeumainkat!
Álljunk ki azért, hogy a múzeumaink Budapesten maradjanak, a bezárt múzeumok újra kinyissanak, a hiányzó múzeumok megépüljenek!