Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
Rákóczi út
Újra méltóvá tesszük Budapesthez: visszaadjuk a városlakóknak a lezüllött Rákóczi út–Kossuth Lajos utca tengelyt, és 5 éven belül élő, vonzó és árnyas bevásárlóutcává alakítjuk a Ferenciek terétől a Keleti pályaudvarig.
A villamosok városa
Mi az: sárga, csilingel, és a mainál jóval többre lenne képes? A budapesti villamos, amelynek hálózatát bővítjük, egyben gyorsabbá és kényelmesebbé tesszük.
A HÉV-ek fejlesztése
Az állam megszegte az ígéretét, és rossz gazdának bizonyult: nem fejleszti, hanem elhanyagolja a Fővárostól átvett HÉV-vonalakat. Vagy kezdjék el végre a járművek cseréjét és a teljes hálózat felújítását, vagy adják vissza a Fővárosnak, és megoldjuk magántőke bevonásával ugyanúgy, ahogy a buszokkal tettük 2010 után.
Éjjeli metró
Berlin, Bécs, London – sok európai nagyvárosban sikeres, ezért Budapesten is érdemes bevezetnünk az éjjeli metróközlekedést péntek és szombat esténként.
Útfelújítások
Budapest útjai lassan kátyútengerré válnak.
Az útfelújítások elmaradása minden közlekedőt érint, éppen ezért átfogó szemléletben, érdemi ráfordításokkal kell javítanunk a helyzeten.
Népliget
A Népliget a város hatalmas, rejtett kincse. Feltárjuk, és megmutatjuk, miért jó itt elidőzni.
Észak-csepeli közpark
Hosszú évekig tart létrehozni, de évszázadokra szóló értéket teremtünk vele: felkaroljuk a csepeli szigetcsúcson elképzelt városi park ügyét.
Folyami uszodák és szabadstrandok
Dédszüleinknek még természetes volt, hogy a kánikulai hőségben megmártóznak a Dunában. Ez számunkra is lehetséges!
Városliget
Új alapokra helyezett párbeszédet kezdünk a kormánnyal a Liget Budapest program felülvizsgálatára. Elismerjük az eddig létrejött értékeket, de felül kell vizsgálni, szükségesek-e a még fel nem épített múzeumok.
A prioritás a park rekonstrukciója kell legyen.
Zöldutak
Zöldutakkal és sétányokkal hálózzuk be a várost, hogy a közparkok a lehető legtöbb budapesti számára elérhetővé váljanak.
Budapest – szivacsváros
Esőből hol túl sok, hol túl kevés van Budapesten. Hol a hosszú szárazsággal, hol pedig a hirtelen lezúduló csapadékkal és villámárvizekkel kell megküzdenünk. Elemi érdekünk, hogy a csapadékvízzel okosabban gazdálkodjunk.
Összhangban a természettel
Ha azt akarjuk, hogy gyermekeink és unokáink élhető környezetben nőjenek fel, egyenrangú szempontként kell érvényesítenünk a növény- és állatvilág sajátos igényeit.
Komfortos megállók
Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.
Parkolási reform
Nézzünk szembe a város egyik legfontosabb problémájával! A közterületi parkolás megöli a közterületeket, miközben a parkolási cégek a politikai oldalakon átívelő klientúráikkal milliárdokat szivattyúznak át magánzsebekbe és pártkasszákba.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!
Előny a közösségi közlekedésnek
Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.
Szállítás, rakodás, rend
A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.
Vasútfejlesztések
A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!
Vonattal a reptérre
A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.
Bajcsy-Zsilinszky úti villamos
Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.