A Nyugati pályaudvar főépületéről lekerült az állványzat, megújult a tető, a homlokzat és a gyalogos-aluljáró. Ez ne tévesszen meg senkit: az ország legforgalmasabb pályaudvarán továbbra is végletesen elavult az infrastruktúra: a peronok többsége fedetlen és nem akadálymentes, a műemléképület helyiségei pedig pókhálósan, bezárva várják a sorsukat.
A fővárosiak sokaságát érintő probléma, hogy a Nyugati lerobbant állapota a váci és a szolnoki vasútvonalra is visszahat, emiatt omlik ott össze nap mint nap a közlekedés. A belváros szomszédságában 35 hektáros vasúti rozsdaövezet éktelenkedik mint kihasználatlan városfejlesztési lehetőség.
A Nyugati a város Európára nyíló kapuja lehetne: nemzetközi, távolsági és elővárosi vonatokat fogadó korszerű főpályaudvar, körülötte pezsgő városnegyed közparkokkal, kulturális intézményekkel, új lakó- és irodaépületekkel. Évtizedes léptékű, hatalmas munka ez, ami képes Budapestet versenyhelyzetbe hoznia többi közép-európai nagyvárossal, 21. századi minőséget teremt a városi életben és a közlekedésben egyaránt, így egyszerre szolgálja a nemzet fővárosát és az egész Kárpát-medencét.
Az igen összetett beruházás nemzetközi tervpályázata 2022-ben sikerrel zárult, a tervezésre uniós forrás is rendelkezésre állt, ám a fejlesztés végül a Lázár János által mesterségesen szított vidék–Budapest ellentét és a beruházási stop áldozatává vált.
Kiállunk a Nyugati pályaudvar fejlesztése mellett! A tervezést újra kell indítanunk, mert csak így lehet a terézvárosiaknak közparkokat, a vasút által elvágott városrészekben élőknek jó összeköttetéseket, a reptérről vagy a külső városrészekből vonattal utazóknak megbízható szolgáltatást biztosítani. Ahogyan az egy európai nagyvároshoz illik.