A Déli körvasút a bécsi és balatoni vasútvonalakat köti össze a debreceni és miskolci vonalakkal a Déli összekötő vasúti hídon át, de kétvágányú újbudai szakasza nemcsak az országos vasúthálózat, hanem az elővárosi vasút számára is szűk keresztmetszetet jelent. Ennek feloldására nagyszabású beruházás indult, ami a XI. kerületben a pálya bővítését, a Közvágóhídnál és a MOL-toronynál (Nádorkert néven) új állomások építését foglalja magában. A főpolgármester és Újbuda vezetése minden eszközzel akadályozni próbálja a beruházást, a kormány erre dacosan katonai beruházássá minősítette.
A tervek azonban ennél a kicsinyes pártpolitikai csatározásnál jóval többről szólnak:
- A 10 percenként közlekedő vonatokkal napi 50 000 utas használhatná a körvasutat. Közvetlen összeköttetés jönne létre Budafok és Rákosmente vagy Törökbálint és Pestszentlőrinc között. Ehhez a beruházás eddigi jegelt elemeit is meg kell valósítani a pesti oldalon, Ferencváros térségében.
- További állomás épülne a Népligetnél, átszállást nyújtva az M3 metróra, ami egyben vasúttal elérhetővé tenné a József Attila-lakótelep környékét és a közparkot. Ez sem indult el eddig, el kell érni a megvalósítását.
- Az újbudai szakaszon a Dunától a Budaörsi útig tartó, egybefüggő közpark jönne létre sétánnyal és Budapest első kerékpáros sztrádájával.
Az éveken át tartó, sok kényelmetlenséggel járó beruházás akkor válik Budapest javára, ha a vasúti szolgáltatás és az infrastruktúra városba illesztése példaértékű lesz. A budapestiektől kapott felhatalmazás alapján ezért új megállapodást kötünk a Kormánnyal, rögzítve azt, hogy a körvasúton metrószerűen járjanak az elővárosi vonatok, és ehhez valósuljon meg minden szükséges vágányépítés és járműbeszerzés. Elérjük, hogy a Főváros szava meghatározó legyen az állomások és a zajvédő falrendszer kialakításában. Újrakötjük az Újbuda és a beruházó között felrúgott megállapodást is, melynek alapján megújul a vasút újbudai szakasza menti zöldterület, valamint megvalósul minden szükséges zajvédelmi beruházás.