Barion Pixel

22-én 23 kerület 24 óra alatt – Vitézy Dávid egy nap alatt bejárta Budapestet

Vitézy Dávid május 22-én a főváros mind a 23 kerületébe ellátogatott 24 óra alatt: busszal, villamossal, vonattal, hévvel és révvel, illetve természetesen gyalog. Összesen 110 kilométert utazott, ebből 90 km-t tömegközlekedési eszközön, 20 km-t pedig sétálva tett meg. Minden kerületben talált valamilyen problémát, amelyet már rég meg kellett – és meg is lehetett – volna oldani. Közben pedig arról beszélgetett a budapestiekkel, hivatalban lévő polgármesterrel, önkormányzati képviselővel és jelöltekkel, civil aktivistákkal és fővárosi listája jelöltjeivel, hogy hogyan lehetne sokkal többet kihozni ebből a városból.

A túra a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. Ecseri úti telephelyénél kezdődött Ferencvárosban, ahol a főpolgármester-jelölt friss kakaós csigával várta a szemétszállítókat munkakezdéskor.

 

Vitézy Dávid itt felhívta a figyelmet a közterületi szelektív hulladékgyűjtés fontosságára – majd folytatta útját a FÖRI Állategészségügyi Szolgálat Illatos úti telephelyére, ahol civil állatvédőkkel beszélgetett a fővárosi állatvédelem hiányosságairól.

 

Kőbányán, a sok szempontból riasztó állapotban lévő Kökin Szilágyi Annával, a Vitézy Dávid által vezetett fővárosi lista képviselőjelöltjével találkozott a főpolgármester-jelölt. Szó esett a főváros közterületeinek megújítására szánt források észszerűbb elköltéséről, és arról, hogy miért kellene a turistabelváros helyett a körúton túli Budapestet, azon belül is a nagyobb külvárosi csomópontokat fejleszteni.

 

Kiemelten fontos, hogy Budapest vonzó legyen a befektetők számára, mert az ide települő, vagy itt létrejövő cégek nem csak munkahelyeket teremtenek, hanem élettel töltik meg a külső kerületeket és részt vesznek azok rehabilitációjában, az iparűzési adón keresztül pedig többletforrásokhoz juttatják a főváros költségvetését – fejtette ki ugyancsak Kőbányán Vitézy. A magas hozzáadott értékű gazdasági tevékenységek Budapestre vonzásában az egyetemekre is támaszkodnia kell a fővárosnak – erről Barta Mártonnal és Kocsis János Balázzsal, a fővárosi lista képviselőjelöltjeivel egyeztetett a főpolgármester-jelölt.

 

A délelőtt további részében a Havanna-lakótelepen, Pesterzsébeten, Soroksáron és Csepelen a dél-pestiek legégetőbb problémáiról – például a hiányzó közlekedési kapcsolatokról, az elhanyagolt HÉV-ekről, a nagyfeszültségű távvezetékek tájképromboló hatásáról – volt szó, és persze a 101 pontos főpolgármester-jelölti programban szereplő megoldási javaslatokról.

 

A városjárás ezután Budán folytatódott. Vitézy Budafokon, a régi Haggenmacher sörgyár jelenleg művészeti térként működő épületében a rozsdaövezetekben rejlő kulturális potenciálról értekezett az aqb – Art Quarter Budapest művészeti vezetőjével, Kukla Krisztiánnal és Can Togay Balázs Béla-díjas forgatókönyvíróval, a fővárosi lista képviselőjelöltjével.

 

Kelenföldön Varga Zsolttal, az LMP fővárosi képviselőjelöltjével listázták a kelenföldi pályaudvar körüli teendőket: fedett buszpályaudvar, egy új köztér, a Kelenföldi pályaudvar fejlesztése, és az egykori kelenföldi kollégium kapcsán a bérlakásépítési program is szóba került.

 

Vitézy Dávid Gazdagréten, az ország egyik legismertebb buszmegállójában szállt le a 154-es buszról: Merker Dáviddal, a fővárosi lista jelöltjével a panelkultúra megőrzésének fontosságát taglalták – amellett, hogy miért tartják fontosnak, hogy megvalósuljon a 101 pontos főpolgármester-jelölti programban szereplő Szomszédok Lakásmúzeum terve.

 

Gazdagrét után egy gyors fagyiszünet és a Déli pályaudvar következett, ahol Abonyi Gyöngyivel, az MKKP I. kerületi polgármester-jelöltjével találkozott a főpolgármester-jelölt.

 

Hogyan kellene közösségi célokra hasznosítani az olyan bezárt üzlethelyiségeket, amilyenekkel a Déli pályaudvar kerengője is tele van? Erről egyeztettek a jelöltek.

 

Őrsi Gergely II. kerületi polgármesternek már van tapasztalata a lepusztult üzlethelyiségek élettel való megtöltésében, méghozzá a Margit körúton. Vele a példaértékűen felújított Széna téren találkozott Vitézy Dávid, hogy átbeszéljenek néhány követendő példát a közterek megújítására.

 

A főpolgármester-jelölt rövidesen már Óbudán volt, hogy az Óbudai Gázgyár területének hasznosítási tervét vázolja fel: itt jöhetne létre a Budapest Múzeum.

 

Vitézy a délutánt Újpesten folytatta, ahol egy mobilzebrát fektetett le Nagy Dáviddal, a Kétfarkú Kutyapárt kerületi polgármesterjelöltjével. A figyelemfelhívó akció egyben rögtönzött utcafórummá vált: a járókelők további javaslatokat tettek zebrák telepítésére – emellett a fővárosi utak tarthatatlan állapota kapcsán arról is szó volt, hogy a főpolgármester-jelölt a programjában vállalta: tízszer annyi utat újítanak fel évente, mint a jelenlegi városvezetés tette 2023-ban. Ez öt év alatt 350 kilométer budapesti út felújítását jelenti.

 

Angyalföldön, a Béke téren a villamoshálózat fejlesztéséről beszélt Vitézy Dávid. Mint mondta: programjának egyik fontos eleme, hogy öt új villamosvonal létesítését kezdené el a következő ciklusban.

 

Rákosrendezőn a Maxi-Dubaj tervével kapcsolatos ellenérveit sorolta fel Dományi Bálint építészmérnök-urbanistával, a fővárosi lista egyik jelöltjével – a papírmasé Lázár János társaságában-, a Mexikói útnál pedig a BKK-rendészet létrehozása mellett érvelt Süveg Annával, az LMP szóvivőjével, aki szintén jelöltként szerepel a fővárosi listán.

 

 

 

Újpalotán ismét Merker Dáviddal jelentkezett be élőben a 24 órás kihívást a közösségi oldalán követőknek: elsősorban a körúton túli Budapest kulturális életének felpezsdítéséről szóló tervekről beszéltek a szociológussal.

 

Cinkotán Hutiray Borival – aki szintén szerepel a fővárosi listán – arról értekezett Vitézy Dávid, hogy sokkal több P+R parkolóra lenne szükség.

 

A 24 órás városjárás 17. órájában stílusosan a 17. kerületben járt a főpolgármester-jelölt – ahol M. Tóth Katalinnal, Akadémiaújtelep önkormányzati képviselőjével és kerületi lakókkal beszélgetett az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztéséről és arról, hogy miért van óriási szükség Déli Körvasút megépítésére.

 

Az utolsó három állomáson is a fővárosiak számára fontos kérdésekkel foglalkozott a főpolgármester-jelölt. A Blaha Lujza téren Rádai Dániel, Józsefváros alpolgármestere volt Vitézy beszélgetőpartnere – vele a 8. kerületi közterületi zöldítések követendő gyakorlatairól és a Rákóczi út megújításának tervéről volt szó.

 

A Nagymező utcában, a Radnóti Színház előtt a Kultúrkupon, vagyis egy évi 10 ezer forintos – jegyvásárlásra felhasználható – utalvány tervét ismertette Vitézy Dávid és Merker Dávid, és arról is beszéltek, hogy hogyan tervezik a körúton túl is hozzáférhetőbbé tenni a főváros színes kulturális életét.

 

A Madách téren a szórakozni vágyók és a bulinegyed környékén élők problémáival kapcsolatban azt emelte ki Vitézy, hogy kulturált megoldást kell találni arra, hogy a szórakozni vágyó turisták és a lakók számára egyaránt otthonos hely legyen Budapest.

 

A kihívás a Városházánál ért véget. Karácsony Gergely egyik kiemelt 2019-es választási ígérete volt a „nyitott Városháza” szimbólumának is szánt új belvárosi zöldfelület. Vitézy itt nemcsak egy a kampányidőszakban, sietve összetákolt “pop-up parkot”, hanem zárt kapukat is talált…

 

Vitézy Dávid az egész napos városjárás során utazott a 3-as, az 59-es, az 56A, a 4/6-os, a 14-es és a 69-es villamossal. A 148-as, a 136-os, a 36-os, a 154-es , a 8E, a 22-es, a 175-ös és a 161-es busszal. A 6-os és az 5-ös HÉV-vel. Az S40, S76, S80 vonatokkal, a 2-es metróval, a 74A trolival és még a D14 révvel is. A külső kerületek közötti kapcsolatokon még van mit javítani, ezért Csepelről Budafokra taxival ment, két órát megspórolva így a menetidőn. Vitézy összesen 110 kilométert tett meg, ebből húszat gyalog és kilencvenet tömegközlekedéssel.

A főpolgármester-jelölt a városjárás minden helyszínéről élőben jelentkezett be közösségi oldalán, a bejegyzések a #Vitzey222324 hastaggal kereshetők vissza, az élő bejelentkezések Vitézy Dávid Youtube csatornáján is visszanézhetők.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás