Barion Pixel

KÖZLEKEDÉSI AKTIVISTA

Gimnazistaként lettem közlekedési aktivista. Az első sikereket húsz éve arattuk a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettel: javaslatunk alapján szervezték újjá az éjszakai buszközlekedést, nem hagytuk megszüntetni a 41-es villamosvonalat és megakadályoztuk a Demszky-Hagyó-féle városvezetés járatritkítási terveit. Azóta tudom: ha mi, budapestiek közösen cselekszünk, bármit el tudunk érni! Ezt bizonyítottuk idén is, amikor a BKK vezérigazgatója által pulykákhoz hasonlított utasok felháborodását képviselve ismét megakadályoztuk a járatritkításokat. Ami gyerekkori hobbinak indult, hamar szenvedélyemmé és hivatásommá vált: a Budapesti Műszaki Egyetemen végeztem, városfejlesztéssel foglalkozó közgazdászként.

KÖZLEKEDÉSSZERVEZŐ

2010-től a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) irányítottam, létrehozására máig büszke vagyok. Néhány év alatt lecseréltük a kohószökevény budapesti buszokat, új villamosokat és trolikat vettünk és elindítottuk a Bubit. Megépítettük a Budai Fonódó villamoshálózatot, felújítottuk az 1-es és 3-as villamos körgyűrűket az első füves pályákkal a városban. Évtizedek után mi fejeztük be a 4-es metró építését is. Rendet tettünk a közösségi közlekedés járművein: bekameráztuk a buszokat, trolikat és villamosokat, eltüntettük a graffitiket a járművekről. Nagyot léptünk előre a digitalizáció területén: létrehoztuk a FUTÁR utastájékoztatási rendszert és a BKK applikációját, mai nevén a BudapestGo-t. A BKK létrehozására máig büszke vagyok, távozásom óta is mindig szóvá teszem, ha úgy látom, rossz irányba mennek a dolgok.

MÚZEUMIGAZGATÓ

A városligeti kiállítóhely bezárását követően, 2016-tól 2022-ig a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatójaként az intézmény átfogó megújításán és újjáépítésén dolgoztam: az egyik legnagyobb magyar városfejlesztési projektet irányítottam. Új helyszínt találtunk a múzeumnak Kőbányán, az egykori Északi Járműjavító területén. Díjnyertes nemzetközi építészeti tervpályázatot bonyolítottunk le, ennek eredményeként a múzeum megépítése mellett új városi parkkal, vasúti megállóval is gazdagodhat a külvárosi terület. A tervek készen vannak, sajnos Lázár János miniszter a múzeum vidékre költöztetését is felvetette azóta – főpolgármesterként mindent el fogok követni, hogy a Közlekedési Múzeum Budapesten maradjon és az elkészült tervek szerint, világszínvonalú kulturális intézményként megépüljön.

VÁROSFEJLESZTŐ

2020 és 2022 között a Budapest Fejlesztési Központot vezettem. Minden eddigi tudásunkat, hazai és nemzetközi tapasztalatunkat egybegyúrva az elmúlt fél évszázad legnagyobb szabású budapesti városfejlesztési koncepcióját alkottuk meg. Elkészítettük a terveket az összes HÉV-vonal és a pályaudvarok felújítására, a vasútvonalak átfogó rekonstrukciójára, új közparkok létesítésére, a rozsdaövezetek helyén megfizethető lakások építésére. Stratégiát alkottunk Budapest korszerű vasúti hálózatának megvalósítására, hogy csökkentsük a fővárosi közutak túlterheltségét. Sajnos a kormányzat az összes nagyobb, a főváros jövőjét meghatározó fejlesztést leállította, még azt is, amire volt uniós pénz és a BFK is megszűnt. Az elvégzett munkára máig büszke vagyok, de ez az eset ébresztett rá: a budapestiektől kapott felhatalmazás nélkül lehetetlen áttörni a pártpolitikai korlátokat, meghaladni az eredmények helyett az egymásra mutogatásban érdekelt szereplők tétlenségét.

ÁLLATVÉDŐ

Mindig is szerettem az állatokat, gyerekkoromban 14 éven át egy már kölyökként halálra ítélt, de édesapám által az utolsó pillanatban megmentett tacskóm volt, Lulu. Jelenleg négy, borsodi állatvédők által megmentett és örökbefogadott vörös cica gazdája vagyok. Budapest ezen a téren is speciális hely, az itt élőknek különösen fontos az állatok védelme, szenvedésük elkerülése. Úgy hiszem, a téren is lehetnénk mintaváros, ahol figyelünk a velünk a városban is vadon élő állatok élőhelyeinek megőrzésére, a háziállatok ivartalanítására és a sérült állatok segítésére, a megfelelő kapacitású és minőségű menhelyi kapacitások biztosítására és arra, hogy lehetőleg minden menhelyre kerülő háziállat örökbe fogadóra találjon.

FŐPOLGÁRMESTER-JELÖLT

Az elmúlt évtizedben többször tapasztaltam: a világos vízió, a jó tervek és a kiváló szakmai csapat önmagában nem elég. Világos politikai felhatalmazás nélkül a legjobb szakember is ott találja magát, hogy a feje fölött rövid távú logikán pártpolitikusok döntenek. Budapest pártpolitikai csatatér lett, mindkét oldal a másikra mutogat, problémák megoldása helyett lájkokat gyűjtenek. Mostanra leállt szinte minden nagyberuházás, miközben a város problémái egyre jelentősebbek

Budapestnek megfizethető lakások tízezreire, világszínvonalú egészségügyi intézményekre és méltó idősellátásra van szüksége. A fővárosnak színvonalas, és akadálymentes közterületek, korszerű és biztonságos közösségi közlekedés kell. Olyan városvezetésre van szükségünk, amely a budapestiek tudására és kreativitására építve fejleszti városunk gazdaságát. Amely képes együttműködésre a belvárosi és a külső kerületekkel, az agglomerációval, a gazdasági szereplőkkel, a kormánnyal és az Európai Unió intézményeivel is. Pártpolitikai csatatér helyett valódi városfejlesztésre van szükségünk. Ezért indulok 2024 júniusában a főpolgármester választáson, és ehhez kérem minden budapesti támogatását!

támogass

Támogasd te is a kampányomat, tegyünk közösen azért, hogy végre valóban fejlesszük Budapestet!

csatlakozz

Civil aktivistaként megtanultam, mekkora az önkéntes munka ereje. Csatlakozz hozzám és segíts a kampányomban!

hírlevél

Iratkozz fel a hírlevelemre és értesülj elsőként a programomról és a Budapest fejlesztésével kapcsolatos híreinkről!

Ismerj meg jobban!

Propaganda: Vitézy Dávid (2020)

Pártpolitika helyett városfejlesztést - Interjú Rangos Katalinnal a Heti Jégbüfében (2024)

Élet az államtitkárság után - Partizán nagyinterjú (2023)

Interjú Jeff Speckkel a 101 szabály az élhető városért c. könyv szerzőjével (2021)

Milyen lesz az Új Közlekedési Múzeum? - Beszélgetés Legát Tiborral a Szigeten (2018)

G7 podcast a Budapest bérletről (2024)

Átlátszó beszélgetés a vasútfejlesztésekről (2024)

A város másik oldalán podcast a lakhatásról (2024)

A Varsói példa - Dombi Tamás és Vitézy Dávid beszélgetése Varsó városfejlesztéséről (2024)

Régi történetek Budapestről - Beszélgetés Rangos Katalinnal és Szegvári Katalinnal (2023)

Ha jó alternatívát csinálunk, az emberek maguktól le fogják tenni az autót - zCast podcast (2023)

Élőben a városból - Budapest és az agglomeráció közlekedéséről a Klubrádióban (2021)

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás