Barion Pixel

Budapest nem lehet Kína játszótere! – Kínai luxusvasút helyett európai tömegközlekedést!

Vitézy Dávid szerint a ferihegyi gyorsvasutat kínai hitel helyett európai uniós forrásból kell megépíteni, méghozzá a meglévő tervek alapján, bekapcsolva a repülőteret a főváros és az ország közlekedési vérkeringésébe.

Elkülönített repülőtéri vasutat építhetnek a kínaiak – írta meg az Indóház című vasúti szaklap (https://iho.hu/hirek/elkulonult-repteri-vasutat-epithetnek-a-kinaiak). A magyar kormány olyan megállapodásra készül a Kínai Népköztársasággal, amely alapján – egy minden más vasútvonaltól elkülönített pályán közlekedő – kínai luxusvonat kötné össze a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a várossal. A tervezett beruházással kapcsolatban sok a tisztázatlan kérdés, egyelőre nem tudni például, hogy a vonatok a Nyugatiba vagy a Rákosrendezőre tervezett Maxi-Dubajhoz érkezének-e.

Vitézy Dávid szerint a kínai luxusvasút nem jó megoldás. Magyarország és Budapest érdeke ugyanis az, hogy az ország legnagyobb repülőterét bekapcsolják a főváros és az ország közlekedési vérkeringésébe. Szerinte azok mellett – az építési engedéllyel rendelkező – tervek mellett kell kitartani, amelyek összekötnék a repteret a Nyugati pályaudvarral, a Déli körvasúton keresztül pedig Kelenfölddel, ugyanakkor – egy reptéri kitérővel – létrejönne egy az egész országon átívelő vasúti folyosó is.

Ezeket a terveket kell megvalósítani Európai Uniós forrásokból, és nem szabad egy mindentől elszigetelt luxusvonat-beruházást végrehajtani kínai hitelből! Vitézy szerint a Gulyás Gergely kancelláriaminiszter által bejelentett beruházás “egy életre ellehetetlenítené” egy a nyugat-európai mintákat követő vasútvonal kiépítését.

A főpolgármester-jelölt szerint a kormánynak világossá kell tenni, hogy valóban azt tervezi-e, hogy egy minden jogi, közbeszerzési, építési előírást felülíró nemzetközi szerződést köt Hszi Csin-ping kínai elnökkel az államfő ma kezdődő budapesti látogatásakor.

„A hazai nyilvánosságnak a döntés és bejelentés előtt joga van tudni, mit és miért terveznek. Ugyanis minden korábbi műszaki és közgazdasági számítás és mérnöki tervezési munka elvetette az elkülönült luxusvonatot, mivel a vasúti hálózatba illesztett tömegközlekedési megoldás minden tekintetben jobb eredményt hozna” – fogalmazott Vitézy a közösségi oldalán.

(https://www.facebook.com/photo/?fbid=982855456529812&set=a.262633198552045), hozzátéve: „Budapest nem lehet Kína játszótere”.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás