Barion Pixel

Budapesten is szükség van gyalogos-kerékpáros hidakra

Budapesten is sok terv született már gyalogos-kerékpáros hidakra. Vitézy Dávid azt javasolja, hogy több helyszínen is el kellene kezdeni az előkészítést, hiszen egy ilyen beruházás alapos tervezést igényel.

Megnyílt az új gyalogos-kerékpáros híd Varsóban. A 452 méter hosszú Visztula-híd teljesen új kapcsolatokat nyit meg a lengyel főváros városrészei között.

Budapesten is sok terv született már gyalogos-kerékpáros hidakra. Vitézy Dávid azt javasolja, hogy több helyszínen is el kellene kezdeni az előkészítést, hiszen egy ilyen beruházás alapos tervezést igényel. A főpolgármester-jelölt szerint legalább négy helyszínen el kellene kezdeni ezt a munkát:

    • a Hajógyári-sziget megközelítésére északi irányból a volt Gázgyár felől
    • Soroksár és Csepel, Királyerdő között a Ráckevei-Duna fölött a Molnár-szigetnél
    • a Margit hídi járdák tehermentesítésére a Margitsziget és Óbuda között
    • ugyancsak a Margitsziget és a pesti oldal, Vizafogó/Újlipótváros között.

Ez a javaslat szerepel Vitézy Dávid főpolgármester-jelölti programjában is.

A külső kerületi Duna-partok és a folyó szigetei ma is vonzó közparkokat, sportpályákat, szabadidős helyszíneket rejtenek, de sokszor csak nagy kerülővel közelíthetők meg, így sokak számára nem elérhetőek, akkor se, ha légvonalban közel élnek hozzájuk.

A Duna közelsége a külső kerületekben is hatalmas érték: a Hajógyári-sziget, a Népsziget vagy a Soroksári-Duna természeti értékei és szabadidős helyszínei, a vízparti sétányok, galériaerdők és sportpályák a feltöltődés és a kikapcsolódás lehetőségét kínálják a budapestieknek – ha sikerül odajutniuk. Ezek a parkok ugyanis ma nehezen megközelíthetők, nemigen kapcsolódnak a környező városrészekhez vagy éppen a folyó túlpartjához. Emiatt értékeiket kevesen ismerik, miközben a belvárosi parkok és közterek – vagy éppen a közismert Római-part – gyakran zsúfoltak.

“Ezen épp azzal lehetne segíteni, hogy a Duna-menti területeket részben már ma is átszövő gyalogutakat, sétányokat, kerékpárutakat hálózatba szervezzük, szabadon átjárható és besétálható útvonalakat hozunk létre. E munka fontos része a kritikus hiányok, például a gyalogos-kerékpáros hidak pótlása.

Több ilyen kisebb átkelő is hiányzik a városból, ezek megépítésével eddig elszigetelt zöldterületek válnak hozzáférhetővé. Ezek olyan egyszerű, viszonylag kis költségű mérnöki alkotások, amelyek a természeti környezetbe csekély beavatkozást jelentenek, és néhány éven belül kivitelezhetők. Ez sem műszaki, sem egyéb szempontból nem jelent kihívást; más európai, sőt hazai városok sorra építenek ilyen hidakat.” – foglalta össze érveit Vitézy Dávid.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás