Barion Pixel

Nem lehet kontroll nélkül kiszolgáltatni Rákosrendezőt az arab befektetők kénye-kedvének

Vitézy Dávid január végén küldte el az építési és közlekedési miniszternek részletes, kilencoldalas szakmai álláspontját a Rákosrendező állomás területére tervezett új városrészről, az Egyesült Arab Emirátusokkal kötendő nemzetközi szerződés veszélyeiről. Válasz nem érkezett, ezért február közepén hét kérdésben foglalta össze mindazt, amit szerinte a budapestiek érdekében mindenképp tisztázni kell.

Vitézy Dávid január végén küldte el az építési és közlekedési miniszternek részletes, kilencoldalas szakmai álláspontját a Rákosrendező állomás területére tervezett új városrészről, az Egyesült Arab Emirátusokkal kötendő nemzetközi szerződés veszélyeiről. Válasz nem érkezett, ezért február közepén hét kérdésben foglalta össze mindazt, amit szerinte a budapestiek érdekében mindenképp tisztázni kell.

1. Mi fog épülni Rákosrendezőn, mikor hozzák nyilvánosságra a fejlesztési terveket? Épülnek megfizethető lakások vagy kizárólag az arab befektetők szándéka diktál és alakítja Budapest fejlődését, így kizárólag luxusberuházásra adja át a kormány Budapest városfejlesztési aranytartalékát, a rákosrendezői rozsdaövezetet?

2. Mit kap a város? Mi lesz a vasúttal, megvalósul-e a Nyugati pályaudvar és az oda vezető vágányok teljes felújítása az új Rákosrendező állomással?

3. Mi lesz a kisföldalattival, vállalja-e a kormány a teljes felújításának és az 50 éves járművek cseréjének finanszírozását, ami kimaradt a nemzetközi megállapodás első tervezetéből?

4. Szintén kimaradt a nemzetközi megállapodás tervezetéből: lesz-e villamos a Szegedi úti felüljárón, a 3-as vonalat tovább vezetik-e Angyalföld felé?

5. Megmaradhat-e a Vasúttörténeti Park, amely ma a területen működik? Veszélyben van-e a működése az arab befektetői szándékok miatt?

6. Megvalósul-e a korábban ide tervezett 25-30 hektáros új közpark, fenntartják-e az ehhez szükséges területet vagy ezt is értékesítik az arab befektetőknek?

7. Ha a nemzetközi szerződés tervezete szerint a teljes beruházást nemzetgazdasági szempontból kiemeltté nyilvánítják, és ezzel az önkormányzatok mozgásterét megszüntetik, az önkormányzati szabályozás helyett milyen építési előírásokat tesz a kormány? Milyen előírások fogják garantálni a közterületek minőségét, a beépítés megfelelő jellegét, a funkciókat? Mi szabályozza majd például a parkolóhelyek számát és az épületek magasságát?

Válaszok azóta sincsenek, csak az vált egyértelművé, hogy Lázáréknak nagyon fontos és sürgős a befektetők zökkenőmentes kiszolgálása: lényegében azonnal hatállyal elkezdték a terület kiürítését, hogy eladhassák a földet arab partnerüknek. Ennek érdekében kipaterolják a MÁV zuglói szolgálati lakásaiban élő családokat is: nekik 30 napot adtak arra, hogy elhagyják otthonaikat. A kiebrudalt bérlők között olyan is akad, aki több mint 30 éve él itt.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás