Barion Pixel

Nem lehet pulykáknak nézni az utasokat! – harmadszor is sikerült megakadályozni a járatritkítást

El akarta titkolni a BKK a tervezett járatritkítást, de lebukott, és az óriási közfelháborodás hatására kénytelen volt visszavonulót fújni az év elején.

Titkolózás és kapkodás

A BKK 53 busz- és villamosvonalnál járatritkítást vezetett be a pénteki és a hétfői menetrendben, arra hivatkozva, hogy ezeken a napokon kisebb a forgalom. A lépést titkolták, noha a szabályok szerint előzetes társadalmi egyeztetést kellett volna tartani. Csak az előző nap jelentették be, hogy másnap kevesebb busz, villamos indul, és akkor is csak azért tették, mert lebuktak: a hírt nyilvánosságra hozta egy civil szervezet, a Közlekedő Tömeg.

Meghátráltak, visszavonták

Vitézy Dávid azonnal fellépett a járatritkítás ellen. Fotókkal igazolta, hogy mekkora a zsúfoltság az érintett buszokon. Kimutatta, hogy a fontos gerincjáratoknál 15–35 százalékos a visszavágás, ami budapestiek tízezreit kényszerítette hosszabb ideig tartó utazásra.

Vitézy ugyanazt mondta, amit 2008-ban Hagyó Miklós és Demszky Gábor ritkítási terveire, és ugyanazt, amit 2016-ban, amikor Tarlós István idején akarták visszafogni a BKK teljesítményét: nem szabad rontani a budapesti közösségi közlekedés színvonalán, mert az növeli az autók számát a fővárosban.

Mindhárom alkalommal meghátrált a városvezetés: 2008-ban és 2016-ban sikerült megakadályozni a ritkítást, 2024 januárjában pedig – egy héttel a bevezetése után – visszavonták azt.

Az utasokat ebbe a folyamatba nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, mintha „hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele” – Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója próbálta ezzel megmagyarázni újságírók előtt, hogy miért nem tájékoztatták a budapesti utasokat, mielőtt bevezették a járatritkítást. A cégvezető a vállalhatatlan mondata után is a helyén maradt, Karácsony Gergely főpolgármester nem mozdította el.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás