Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
Zöldutak
Zöldutakkal és sétányokkal hálózzuk be a várost, hogy a közparkok a lehető legtöbb budapesti számára elérhetővé váljanak.
Belvárosi Duna-part
Sokévnyi tétovázás és halogatás után végre megvalósítjuk: átépítjük, majd a városlakók és a turisták előtt egész évben megnyitjuk a belvárosi Duna-partot, a pesti alsó rakpartot és a budai felső rakpart köztereit.
Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak
Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!
Előny a közösségi közlekedésnek
Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.
Szállítás, rakodás, rend
A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.
Vasútfejlesztések
A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!
Vonattal a reptérre
A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.
Buszhálózati reform
Kihozzuk a legtöbbet Budapest buszhálózatából, az új troli- és villanybuszokból. Nemcsak a járműparkot újítjuk meg, hanem a szolgáltatást is a könnyen érthető, éjjel-nappal azonos logikájú, a ciklus végére már harmadában nullemissziós járművekre épülő hálózattal.
A Vár közlekedése
A budai Várnegyedet átformáló állami építkezésekről szóló vita árnyékában elsikkad, hogyan közlekednek majd az itt élő lakosok, a turisták vagy az újonnan megjelenő irodák dolgozói.
Kerékpáros főhálózat
A sárga csíkoknál többre van szükség ahhoz, hogy a kerékpár elfoglalja méltó helyét a budapestiek mindennapjaiban.
A Bubi kiterjesztése
A Bubi 10 év alatt elfoglalta méltó helyét a város közlekedésében – de még sokkal több van benne!
Helyi központok megerősítése
23 kerület, 100 egyedi központ, egyetlen nagy probléma. Otthonossá tesszük a helyi lakókörnyezetet, és megerősítjük a mindennapos szolgáltatások színtereit.
Rákosrendező
Nem hagyjuk, hogy elherdálják Budapest aranytartalékát. Következetesen fellépünk azért, hogy a város legértékesebb barnamezős területét a budapestiek javára, a legjobb európai gyakorlatok szerint fejlesszék a Főváros folyamatos bevonásával.
Építészeti értékmentés
Hogyan óvhatjuk meg a következő generációknak a világ legszebb városát?
Távvezetékek föld alá helyezése
Programot indítunk a zavaró távvezetékek föld alá helyezésére. Így mérsékeljük a környezetterhelést, és zöldfelületeket szabadítunk fel.
Kollégiumbővítés
Megfizethető lakhatás az egyetemi hallgatóknak, megfizethető otthon a budapestieknek.
Panelprogram
A városkép meghatározó elemei, amelyek még évtizedekig velünk lesznek. Tegyük őket szerethetővé és korszerűvé!
Társasházak támogatása
A társasházi lét számos frusztráció forrása. A Főváros azonban képes segíteni!
Lakásszövetkezetek
Támogatjuk a nagyvárosi lakhatás megoldásának korszerű formáit, segítjük a lakáshoz jutást, lakásfenntartást és a közösségépítést.