A budapesti közbringákat 2023-ban naponta már 10 000 használó vette igénybe; a 2014-ben lefektetett koncepció tehát érvényesnek bizonyult. Ha a Bubit nem hoztuk volna létre tíz éve, ma nem lenne mit bővíteni. Az elmúlt évek sikerére alapozva továbbfejlesztjük, és még több városlakó számára tesszük elérhetővé a szolgáltatást, kiküszöböljük a különféle gyengeségeket, hogy a Bubi sikertörténete folytatódjon.
- Kiterjesztjük a szolgáltatási területet valamennyi külvárosi metróállomás és a forgalmasabb HÉV-állomások környékén található sűrűn lakott városrészekre, például Angyalföldre, Kaszásdűlőre, Rákosfalvára. Kísérleti jelleggel akár szigetüzemeket is létrehozunk, például Pesterzsébet vagy Kőbánya központjában.
- A Budapest-bérlet a Bubira is érvényes lesz, hogy erősítsük a közösségi közlekedést kiegészítő szerepét.
- Növeljük a bringák számát, hogy a felhasználók minél ritkábban találjanak üresen álló gyűjtőállomásokat.
- Tesztjelleggel bevezetjük a mikromobilitási pontokra való gyűjtés lehetőségét.
- A kedvezőtlen domborzati adottságok leküzdésére a budai hegyvidéki városrészekben tesztüzemet indítunk elektromos (pedelec) kerékpárokkal.
- Határozott lépésekkel tesszük kerékpárosbaráttá az érintett területek úthálózatát, hogy a Bubi a kevésbé gyakorlott közlekedők számára is vonzó lehetőség legyen.