A sárga villamos Budapesten jóval több, mint közlekedési eszköz: városképi elem, szimbólum, identitásunk szerves része. És a mindennapok része is: a magyar főváros hálózatán utaznak a legtöbben az egész világon, évente 427 millióan. A budapesti villamos 137 éves. A múltja fényes, a jelene azonban cseppet sem az: a hálózat széttagolt, és csak néhol éri el a külső városrészeket, a járműállomány nagy része túlkoros, a pályaállapotok néhol siralmasak. A megállók többsége nem akadálymentes, a csúcsidőben kiadott szerelvényeknek mindössze 30 százaléka légkondicionált, miközben a buszok esetében mindkét mutató 100 százalék. A járművek többségén nincs kamera.
Villamost építeni nem lehet egyik napról a másikra, de egyszerű intézkedésekkel és átgondolt beruházásokkal néhány év alatt már jelentős előrelépést tudunk elérni.
Egy 2014-ben a BKK-nál kedvező feltételekkel általunk megkötött szerződésnek köszönhető, hogy az elmúlt tíz évben egységes, alacsonypadlós villamosflotta érkezett Budapestre, ám ez mostanra kifutott. Új keretszerződést kötünk a következő ciklus elején legalább 100 villamosra, ami biztosítja az idős járművek cseréjét és a tervezett hálózatbővítések kiszolgálását.
Vállaljuk, hogy minden vonalon legalább minden második szerelvény alacsonypadlós lesz.
Felgyorsítjuk a közlekedést: áthangoljuk a lámpákat, évente legalább 10 kilométer rossz állapotú pályát újítunk fel – ahol csak lehet, füvesített vágányokkal –, és elérjük, hogy az arra alkalmas szakaszokon a villamosok akár 60-70 km/órával haladjanak. Ennek érdekében KRESZ-módosítást kezdeményezünk.
Kiterjesztjük a hálózatot a külső kerületek központjaira, pótoljuk a legfontosabb hiányzó kapcsolatokat. Ebben a ciklusban legalább öt új villamosprojektet indítunk. Bevezetjük a 3-as villamost Pesterzsébet központjába és Angyalföldön át a Göncz Árpád városközponthoz, meghosszabbítjuk a 42-es villamost a Havanna-lakótelep érintésével a Gloriett-telepig, és megtervezzük az Óbudát kiszolgáló Pacsirtamező utcai vonalat.
Büszkék vagyunk a budapesti villamos történetére, és ezt örömmel mutatjuk meg a világnak. Ezért legalább az idegenforgalmi szezonban menetrendszerű, sűrűn közlekedő állandó nosztalgiajáratot indítunk hétköznapokon is.