Barion Pixel

Bajcsy-Zsilinszky úti villamos

Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.

A belváros szégyenfoltja a Nyugati tér az autócentrikus XX. század emlékművével: a szétrohadó közúti felüljáróval, ami az autópálya-szerű Váci utat köti össze az autópálya-szerű Bajcsy-Zsilinszky úttal. A 14-es villamos végállomása 1981-ben került át a szomszédos Lehel térre, azóta kényszerül egymegállónyi átszállásra a nagykörúti villamost kereső utasok sokasága. Több száz méter hosszan egyetlen gyalogátkelő sincs a Váci úton.

Negyven éve a korszerűség csodájának számított mindez, ma már tudjuk, hogy élhetetlen és városképromboló. A jelenlegi és az előző városvezetés is tudta: tizenöt éve minden városfejlesztési dokumentumban szerepel, hogy az autókanálissá züllött Bajcsy-Zsilinszky úton helyre kell állítani a villamost a Deák tér és a Lehel tér között, ami egyben alkalmat nyújt a város egyik legforgalmasabb csomópontja, a Nyugati tér humanizálására is. A jelenlegi városvezetésnek öt éve lett volna ennek a megtervezésére, de a nagy akarat kimerült néhány lelkesítőnek szánt médiamegnyilvánulásban és Facebook-posztban. Elég ebből!

Megépítjük a hiányzó villamosvonal-szakaszt, amely a belvároson át közvetlen felszíni összeköttetést teremt Észak-Pest és Dél-Buda, a IV. és a XIII., valamint a XI. és a XXII. kerület között.

A Bajcsy-Zsilinszky utat és a Váci út belső szakaszát faltól falig megújítva olyan sugárúttá tesszük, ahol a sétáló, vásárló városlakók is jól érzik magukat, de az észak–déli közúti és kerékpáros forgalom is biztonságosan, zökkenőmentesen haladhat. Elbontjuk a felüljárót, parkosítjuk a Nyugati tér északi felét, és rendbe tesszük az alatta húzódó, gyalázatos állapotú aluljárórendszert. A villamosvonal fejlesztése magában foglalja a mai 14-es villamos megállóinak akadálymentesítését, valamint kiterjed a Szabadság híd megerősítésére és forgalmi rendjének újragondolására is.

Ez nagy és költséges beruházáscsomag, amelynek az előkészítése is éveket vesz igénybe. De hogy a pozitív változás mielőbb érzékelhető legyen, a villamostól függetlenül átépíthető Nyugati térrel kezdjük a rendrakást.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás