Budapest a Dunának köszönheti létrejöttét és egyedülálló városképét. Ezt a szépséget évtizedeken át csak távolról csodálhattuk, mert a város hátat fordított a folyamnak, és a világörökségi rangú rakpartokat átengedte az észak–déli autóforgalomnak. A folyópartra lejutni, a kikötőket vagy a vizet megközelíteni helyenként életveszélyes vállalkozás a töredezett kockakövek, szalagkorlátok és autóparkolók között. A part mentén sorakozó kikötők vizuálisan zavarosak, a szállodahajóval érkező turisták ki- és beszállítása rendezetlenül történik. Eközben a belső kerületekben hatalmas a hiány közparkokból és más zöldfelületekből, amit az élő vízhez való eljutás nagyban enyhítene. A budapestiek többsége számára ma már nemcsak elfogadható, de egyenesen vonzó idea is a pesti Duna-part teljes átépítése és forgalomcsillapítása.
Ezeket a problémákat és elvárásokat 2010 után helyesen azonosította a fővárosi vezetés. Számos koncepció és terv született egy emberközelibb, kevésbé autócentrikus rakpart kialakítására, időszakosan pedig – a civil szféra bevonásával – rendezvénytérré és korzóvá alakítják a Pesti alsó rakpartot.
Ezt látva mégis hiányérzetünk támad. Városlakóként érdemi előrelépés helyett évtizedes halogatást tapasztalunk: hosszas tervezgetés után még mindig nem került sor a rakpart időtálló, minőségi megoldásokkal történő átépítésére, az elmúlt öt évben sem történt semmi.
Most elvégezzük ezt a feladatot. Összefüggő, vonzó környezetet kínáló sétányt és kerékpáros útvonalat hozunk létre a Pesti alsó rakparton a Nehru parttól a Kossuth térig. Szabályozzuk a kikötők működését; szállodahajók helyett közhasználatú úszóműveket telepítünk a part mentén, melyeken egy-egy sör vagy kávé is elfogyasztható, de pusztán üldögélni és nézelődni is lehet. Akadálymentessé tesszük a rakpart lejáratait; élettel töltjük meg az elhanyagolt épületeket, de vigyázunk arra, hogy a rakpart mindenki számára nyitva álló közösségi tér maradjon. Összefüggő sétányt hozunk létre az angyalföldi Duna Arénától a csepeli közparkig végig a pesti Duna-parton.
Fejlesztjük és emberközelibbé, zöldebbé, gyalogosbarátabbá tesszük a budai oldal Dunára forduló tereit: a Szilágyi Dezső teret, a Bem teret és a Germanus Gyula parkot is.