Barion Pixel

Buszhálózati reform

Kihozzuk a legtöbbet Budapest buszhálózatából, az új troli- és villanybuszokból. Nemcsak a járműparkot újítjuk meg, hanem a szolgáltatást is a könnyen érthető, éjjel-nappal azonos logikájú, a ciklus végére már harmadában nullemissziós járművekre épülő hálózattal.

Budapest közösségi közlekedésének egyik erőssége a jó hálózati lefedettség; ritkaságszámba megy, ha bárhonnan tíz percnél többet kell sétálni a legközelebbi megállóig. A kiterjedt buszhálózat értékes adottság, fejlesztésével akkor is jobbá tehető a városlakók utazása, ha nagy és drága építkezésekre a kormányzati elvonások és a befagyasztott uniós pénzek miatt kevés forrás marad. A jelenlegi városvezetés mégis elszalasztotta ezt a lehetőséget: komplett városrészek nőttek ki a földből – például Újbudán vagy Zuglóban – anélkül, hogy a buszközlekedést kiterjesztették volna oda, miközben a BKK egyre bonyolultabbá tette a hálózatot: különféle számozással csak egyes napszakban közlekedő vagy pár megállóval rövidebb járatok sokasága zavarja össze az alkalmi utast.

Megújítjuk Budapest buszhálózatát: az uniós forrásból beszerzett, önjárásra is képes trolikkal és elektromos buszokkal nemcsak a régi járműparkot frissítjük fel, hanem a hálózatot is.

  • Új útvonalakat, új városrészeket kapcsolunk be a közösségi közlekedésbe, felszámoljuk a hálózat fehér foltjait.
  • Egyszerűbbé és átláthatóbbá tesszük a hálózatot, követve az elmúlt 10 évben megváltozott igényeket.
  • A legfontosabb buszjáratok a nap 24 órájában közlekednek a bel- és külvárosban egyaránt.
  • A ciklus végére a buszflotta harmada – a legsűrűbben lakott területeken, a Hungária körúton belül az összes jármű – elektromos meghajtású lesz.
  • Kiterjesztjük a trolibusz-közlekedést a Rákóczi útra és a budai hegyvidékre.
  • Fizikailag védett, kamerázott, következetesen előnyben részesített buszfolyosót alakítunk ki a legfontosabb tengelyeken: Újpalotára, Budakeszi felé és még számos rövidebb, kritikus szakaszon.
  • Új expresszbuszokat indítunk, amelyek a városrészek és fő csomópontok közötti hiányzó kapcsolatokat biztosíthatják. Módszeresen feltárjuk, mely városrészek között van olyan utazási igény, ahol az autózáshoz képest a közösségi közlekedés ma sok átszállással, sokkal lassabb kínálatot nyújt. Ezeken a helyeken nem szabad várni a kötöttpályás nagyberuházások elkészültéig. Lehetséges például egy új buszjárat a budai alsó rakparton, mely Észak-Budát Dél-Pesttel köti össze a majdani M5 metró előfutáraként.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás