Barion Pixel

Előny a közösségi közlekedésnek

Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.

Közlekedőként sokszor bosszankodunk azon, hogy a villamos csak araszol, emiatt éppen lekési a lámpaváltást, a troli negyedórát áll a szűk belvárosi utcában, mert beparkolták az útvonalát, az autóbuszt pedig foglyul ejti a forgalmi dugó.

A többi közép-európai nagyvároséhoz viszonyítva is szembetűnő a budapesti járatok lassúsága.

A kiváltó okok sokfélék, az eredmény viszont ugyanaz: lassú és idegőrlő utazás, kevésbé vonzó szolgáltatás. A közlekedéspolitika sajnos sokszor százmilliárdos projekteket álmodik néhány perc időnyereségért, miközben nem veszi észre, hogy szinte „fillérekből” el lehet érni ugyanekkora hasznot egy-egy buszsáv felfestésével vagy a lámpaprogram áthangolásával. Ez alapvetően nem a pénzen múlik, hanem odafigyelés, kezdeményezőkészség és újító szellem kérdése. Ezért hoztuk létre a BKK-t 14 éve, de mára nem tölti be ezt a szerepét a kellő dinamizmussal.

Nem szégyellünk tanulni a működő külföldi példákból. Számos kisebb beavatkozással elérjük a felszíni járatok gyorsítását. Ez nemcsak rövidebb utazási időt jelent, hanem kisebb zsúfoltságot és sűrűbb követést is, hiszen nagyobb keringési sebesség mellett ugyanannyi járművel jobb szolgáltatást tudunk nyújtani.

  • Ma a több mint 1000 kilométeres hálózaton a buszoknak mindössze 67 kilométer hosszban van saját sávjuk. A kritikus, torlódó szakaszokra különös figyelmet fordítva megduplázzuk a buszsávok hosszát. Összefüggő buszfolyosókat hozunk létre a legforgalmasabb vonalakon: például Budakeszi és Újpalota.
  • Következetesen fellépünk a buszsávokba tolakodó autósok ellen a sávok és a járművek bekamerázásával, kezdeményezzük a buszsávok jogosulatlan használatának beemelését az objektív felelősség körébe.
  • Fellépünk a belvárosi utcákban a szabálytalan parkolás ellen: egyrészt módosítjuk az érintett utcák forgalmi rendjét, másrészt elvontatjuk a forgalmat akadályozó autókat.
  • A villamosok haladását segítjük a csomópontok vezérlésének átalakításával, a megfelelő állapotú szakaszokon az 50 km/órát meghaladó sebesség bevezetésével, a néhol értelmetlenül sűrűn vagy rossz helyen lévő megállók felülvizsgálatával.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás