Barion Pixel

Kerékpáros főhálózat

A sárga csíkoknál többre van szükség ahhoz, hogy a kerékpár elfoglalja méltó helyét a budapestiek mindennapjaiban.

A kerékpár a városi közlekedés egyik legpraktikusabb eszköze: bárki számára elérhető, egyszerűen használható és kis helyigényű. Ezzel a városvezetés már régóta tisztában van, de Budapesten mégsem történt meg a mindennapos kerékpározás olyan felfutása, mint Párizs, Bécs vagy éppen Varsó esetében.

A hátráltató tényezők közül ki kell emelnünk a biztonságos, vonzó és kerülők nélküli hálózat hiányát, illetve töredezettségét. Mintegy 800 kilométer hosszú kerékpáros főhálózatra lenne szükség valamennyi városrész megfelelő összekötéséhez, ám ebből csak 350 kilométer van bármilyen formában kiépítve. A hálózat hossza mindössze évi 10-15 kilométerrel nő: ebben a tempóban még ötven évbe telik, mire a városban bárhonnan bárhová biztonságosan el lehet jutni kerékpárral, nem is szólva a hibásan megoldott, konfliktusokkal terhelt szakaszok esedékes korszerűsítéséről.

Ezek közé tartoznak az elhíresült, karókkal védett Váci úti és Üllői úti kerékpársávok is, amelyek éppen a kritikus csomópontokban nem védik meg a kerékpározókat, ellenben akadályozzák a szemétszállítást vagy a buszforgalmat. A budapesti bringások ennél többet és jobbat érdemelnek!

Mi az egész város és a többi közlekedő érdekében

  • komplex szemléletben gondolkodunk a közutakról: karók és zavaros, ideiglenes, önmaguknak is ellentmondó felfestések helyett időtálló megoldásokat valósítunk meg a keresztmetszet átrendezésével és a csomópontok átépítésével;
  • az elfogadott főhálózati tervet érvényes kiindulópontnak tartva minőségi, minden szakaszon egyenszilárdságú, a használók széles köre számára vonzó infrastruktúrát biztosítunk, a korábban „maradékelven” tervezett hálózati elemeket fokozatosan átépítjük;
  • teljeskörűen kiépítjük a Hungária körúton belüli városrészek főhálózatát, ennek két markáns eleme a Rákóczi út–Erzsébet híd tengely és a Márvány utca–Lánchíd–Andrássy úti tengely kerékpárosbarát kialakítása;
  • elkezdjük a külső városrészekből a belváros felé vezető legfontosabb útvonalak („bringasztrádák”) kiépítését, lehetőség szerint más infrastruktúra- vagy zöldfejlesztési beruházás részeként;
  • egyes kis autó-, de nagy bicikliforgalmat vonzó útszakaszokon – kísérleti jelleggel – bevezetjük a „kerékpáros utcát”, ahol a szabályozás a bringások haladását segíti.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás