Barion Pixel

Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak

Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.

A Hajógyári-sziget, a Népsziget vagy a Ráckevei-Duna természeti értékei és szabadidős helyszínei, a vízparti sétányok, galériaerdők és sportpályák a feltöltődés és kikapcsolódás lehetőségét kínálják a budapestieknek – ha sikerül odajutniuk. Ezek a helyszínek ma nehezen megközelíthetők ugyanis, nemigen kapcsolódnak a környező városrészekhez vagy éppen a folyó túlpartjához. Emiatt kevesen ismerik értékeiket, és a lehetségesnél jóval kevesebben látogatják őket. Miközben a belvárosi parkok és közterek – vagy éppen a közismert Római-part – zsúfoltak, addig ezek az év nagy részében szinte néptelenek.

Ezen egyebek között azzal tudunk segíteni, hogy a Duna menti területeket részben már ma is átszövő gyalogutakat, sétányokat, kerékpárutakat hálózatba szervezzük, szabadon átjárható és besétálható útvonalakat hozunk létre. E munka fontos része a kritikus hiányok, például a gyalogos-kerékpáros hidak pótlása. Több ilyen kisebb átkelő is hiányzik a városból, amelyek megépítésével az eddig elszigetelt zöldterületek hozzáférhetők lesznek. Ezek olyan egyszerű, viszonylag kis költségű mérnöki alkotások, amelyek csekély beavatkozást jelentenek a természeti környezetbe, és akár néhány éven belül kivitelezhetők. Sem műszaki, sem egyéb szempontból nem jelentenek kihívást; más európai, sőt hazai városok sorra építenek ilyen hidakat.

A következő időszakban ezért:

  • Átkelőt építünk a Hajógyári-sziget és Aquincum, a volt óbudai gázgyár területe között; korszerűsítjük a meglévő, rossz állapotú K-hidat, és a sziget déli csúcsáról gyalogos-kerékpáros feljáratot építünk az Árpád hídra, ezáltal a sziget kényelmesen átjárhatóvá válik Óbuda, Kaszásdűlő, Csillaghegy, sőt Angyalföld felől is.
  • Soroksár és Csepel-Királyerdő között, a Molnár-szigetnél összeköttetést tervezünk a Ráckevei-Duna felett. Ezzel nem csak a két parton meglévő gyalogutakat szervezzük egységbe, hanem elérhetővé tesszük a csepeli strandot a XXIII. kerületieknek vagy Soroksár központját a szemközti kertvárosban élőknek is. A híd egyben mentőautó közlekedésére is alkalmas lesz, ami kritikus esetben segít a Csepelen élőknek időben eljutni a Dél-pesti Kórházba.
  • Nem tartanánk helyesnek, ha a világörökségi védelem alatt álló belvárosi Duna-partok látképét újabb – amúgy nagy és költséges – hidakkal változtatnánk meg. Ám társadalmi vitára érdemesnek találjuk, hogy Óbuda-Újlak és Vizafogó felől közvetlenül elérhetővé tegyük a Margit-szigetet, ezzel tehermentesítve a Margit híd zsúfolt járdáit. Ezt a tervezési és egyeztetési folyamatot elindítjuk a következő ciklusban.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás