A vonzó közösségi közlekedéshez nemcsak kiszámíthatóan érkező, gyors és komfortos járművek kellenek, hanem olyan megállók is, ahol viszonylagos kényelemben, biztonságban és jól informáltan lehet eltölteni a várakozás perceit. Budapesten e téren tíz éve megtorpant a fejlődés.
Pozitívum, hogy az autóbuszok és trolibuszok teljesen, a villamosok legalább részben alacsonypadlósak, és egyre több vonalra jut belőlük. A nehezen mozgó vagy kerekesszékes utasok számára azonban a szintbeli ki-beszállás továbbra sem megoldott, mert a BKK 2013–2016 között zajló fejlesztéseinek nem lett folytatása: a villamosmegállók 70 százaléka továbbra sem akadálymentesített, különösen a pesti külső kerületekben nem. Ha mégis történtek fejlesztések, azok jellemzően nem a legforgalmasabb megállókat érintették, sőt az utasok a „felújítás” után többször is ugyanazt az 1980-as évek színvonalát idéző peront kapták vissza.
Megfelelő fényerejű világítás és térfigyelő kamera sincs a hagyományos kialakítású megállókban, ami éppen a külső kerületekben közlekedőkben kelt rossz érzést.
További jelentős hiányosság, hogy a busz-, troli- és villamosmegállók mindössze 20 százalékához tartozik utasváró. Számos forgalmas megállóban egyáltalán nincsen védelem, vagy éppenséggel alulméretezett az utasok számához viszonyítva, akik kénytelenek esőben-szélben ácsorogni.
Az utastájékoztatás fejlődése szintén megrekedt, a digitális kijelzők száma és információtartalma nem követi az igényeket, folyamatosan nő a szakadék az online (a BudapestGo applikációból) tájékozódó utasok, valamint a megállóban helyben eligazodni próbáló közlekedők között. Utóbbiak különösen üzemzavar vagy pótlás esetén kerülnek hátrányos helyzetbe.
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden budapesti számára kényelmessé és hozzáférhetővé tegyük a közösségi közlekedést, ezért folytatjuk a félbemaradt korszerűsítési programot.
- A meglévő 1100 mellé további 300 utasvárót telepítünk a legforgalmasabb busz-, troli- és villamosmegállókba.
- Továbbfejlesztjük, korszerűsítjük a megállóhelyi kijelzőket: legalább még 1000 megállóban biztosítunk valós idejű tájékoztatást új kijelzőkkel, monitorokkal, olcsó napelemes, e-tintás kijelzőkkel. Közérthetőbbé tesszük a menetrendeket, jelezzük az átszállási lehetőségeket és a csatlakozó járatokat.
- Egységes megjelenésű, akadálymentes, bútorzattal (padokkal, szemetesekkel, növényládákkal) ellátott peronokat építünk a legforgalmasabb villamosvonalakon, például a 14-es, a 28-as, az 50-es és az 56-os vonalán.