Napi utazásaink során gyakran kombináljuk a különféle módokat és eszközöket: metróról buszra szállunk, sétálunk, majd villamosra ülünk attól függően, hogy milyen járművel érjük el leghamarabb az úti célunkat. A szétterülő kertvárosban az autó vagy a kerékpár észszerű választás. A távoli belvárosba vezető hosszú és dugókkal terhelt úton már kevésbé, ha egyébként a gyorsabb haladást biztosító kötöttpálya is rendelkezésre áll. Éppen ezért a lehető legtöbb igényt lefedni képes, jól működő közlekedési szolgáltatásnak többféle mód együttműködésére kell épülnie. Lényege a rugalmas egyéni közlekedés kombinálása a hely- és energiatakarékos közösségi közlekedéssel, hogy a legérzékenyebb városi területeket hatékonyan tehermentesítsük.
Budapesten ma éppen annyi P+R parkolók száma (3788 db), mint amennyi 10 éve volt. A városhatárt átlépő autós utazások száma eközben napi 400 000-re tehető! Az igények és a lehetőségek végletesen elszakadtak egymástól, főként az agglomeráció kontrollálatlan növekedése miatt. Elsősorban az állam felelőssége, hogy az elővárosi vasút és a HÉV-ek fejlesztésével kötöttpályára ültesse az ingázókat, és ehhez bővítenie kell a Budapesten kívüli állomások P+R parkolóit és B+R kerékpártárolóit is. Másodsorban a Fővárosnak is van tennivalója, hiszen meg kell oldanunk a külső kerületekben élők napi közlekedését.
- Kis területigényű, moduláris, viszonylag olcsón telepíthető parkolóházakat létesítünk egyes külvárosi metróállomásoknál és villamosmegállóknál, buszvégállomásoknál, lehetőleg kereskedelemmel és szolgáltatásokkal kombinálva (pl. Örs vezér tere, Határ út).
- Tárgyalunk a megfelelő helyen lévő nagyáruházak, hipermarketek parkolóinak rendszerbe vonásáról. Zöldmezős területeket nem burkolunk le.
- A kerékpáros ráhordás a vasútra és HÉV-re a kombinált utazás leghatékonyabb és leginkább környezetbarát formája, ezért minden külvárosi vasútállomásnál és HÉV-megállónál tömeges, összességében ezres nagyságrendű B+R-telepítési programot indítunk.
- A belvárosi pályaudvarokon – holland mintára – nagy kapacitású, éjszakai tárolásra is alkalmas zárt kerékpártárolókat alakítunk ki a MÁV-val együttműködve.
- Számon kérjük az államon a 2022 előtt tervezésbe adott és Lázár János által leállított 3400 agglomerációs P+R férőhelyet az elővárosi vasútállomásokon, valamint a Budapesten belüli vasúti és HÉV-projektekben is érvényesítjük ezt a szempontot. Ennek emblematikus eleme a Mexikói útnál tervezett 500 férőhelyes parkolóház.