Barion Pixel

Taxi

Legyen a taxi elérhető, kiszámítható és környezetbarát!

A BKK-ban annak idején stabil jogszabályi hátteret hoztunk létre, ami kiszámíthatóvá tette a piacot az utasok és a taxisok számára is. Az elmúlt években megtorpant a korábbi fejlődés. A Fővárosnak csaknem ötévi „zöld” városkormányzás után sincs menetrendje az autópark elektromos átállítására, és a hiénák szabadrablását sem sikerült felszámolnia.

Intézkedéseink:

  • Felszámoljuk az utasokat megkárosító, Budapest hírnevét rontó, a tisztességes taxisok megélhetését nehezítő taxishiénák működését a rendőrséggel és más hatóságokkal közösen. Kezdeményezzük a digitális taxiórák szabályozási hátterének megteremtését anélkül, hogy a taxisokat jelentős új kiadásokra kényszerítenénk.
  • A taxiórákat tovább kell fejleszteni, hogy műholdas nyomkövetés, automatikus tarifaválasztás is lehetséges legyen.
  • Egyeztetést kezdeményezünk a taxis érdekvédelmi szervezetekkel a tarifarendszer felülvizsgálata érdekében. Célunk, hogy rugalmasabb tarifákat vezessünk be a csúcsidei és péntek-szombati taxihiány ellen. Leintett taxiknál megtartjuk a fix tarifát (a hiénák elleni védekezésül). Az appból vagy telefonon jól követhetően hívott járműveknél – bécsi mintára – lehetővé tennénk az árversenyt: meghatározott (az első bevezetéskori kísérleti időszakban maximum 20 százalék) eltérést engedve a középértéket jelentő eddigi fix tarifától.
  • Német mintára bevonjuk a taxikat a kis forgalmú közösségi közlekedési kínálat bővítésébe, például a kertvárosokban éjszaka vagy vasárnap hajnalban. Ez olcsóbb a városnak, pluszbevételt jelent a taxis piacnak.
  • Nagyobb utasterű vagy különszolgáltatásokat nyújtó (például akadálymentes) járműveknél szintén lehetővé tesszük a speciális árazást, hogy javítsuk az ilyen jellegű szolgáltatások elérhetőségét.
  • Szabályozással biztosítjuk, hogy 2028-tól csak elektromos üzemű taxi állhasson forgalomba, elsőként a nagyobb flottákat üzemben tartó vállalkozásoknál, ehhez a kormánnyal közösen dolgozzuk ki a támogatási rendszert és bővítjük a töltőhálózatot.
  • A BudapestGo applikációt alkalmassá tesszük taxihívásra, sőt a fuvardíj fizetésére is az erre nyitott szolgáltatók rendszereinek beillesztésével.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás