Barion Pixel

Útfelújítások

Budapest útjai lassan kátyútengerré válnak. Az útfelújítások elmaradása minden közlekedőt érint, éppen ezért átfogó szemléletben, érdemi ráfordításokkal kell javítanunk a helyzeten.

Útjaink egyre nagyobb része megy tönkre: jobb esetben folt hátán folt, rosszabb esetben kátyú mellett kátyú, a felfestéseket alig látni. A Fővárosi Önkormányzat 1100 kilométer utat kezel Budapesten. Ha ennek továbbra is csak évi 0,6 százaléka újul meg, mint 2023-ban, eluralkodnak az indiai nagyvárosokat idéző állapotok. Felújítás hiányában az utak korszerűtlenek és balesetveszélyesek is: a zebrákon nincs középsziget, a kerékpársávok éppen a csomópontokban szakadnak meg, a túl széles sávok száguldozásra csábítanak.

Véleményünk szerint a biztonságon nem lehet spórolni. Bármilyen hihetetlen a mai városvezetés számára, de a kopóréteg kopik, tehát az utakat legfeljebb 15-20 évente fel kell újítani. Ez öt év alatt 350 kilométert, vagyis mai áron évente 25 milliárd forintot jelent.

Ha ilyen jelentős összeget áldozunk az utakra, a felújításnak minden közlekedő és városlakó javát kell szolgálnia. Nem követjük el azt a hibát, mint a jelenlegi vezetés, amelyik az elmúlt tíz évben kétszer újjáépített Clark Ádám téri körforgalmat harmadszor is felújítaná, ráadásul egy már ötven éve elavult kialakítással.

Az útfelújításokat ezért átfogó szemléletben, valamennyi használó – az autósok mellett a gyalogosok, kerékpárosok, közösségi közlekedési utasok – érdekeinek figyelembevételével, a zöldfelületeket bővítve és a vízmegtartást javítva, a legmagasabb műszaki és esztétikai elvárások szerint végezzük el. A járdákról leszedjük az illegális parkolást és a sárga festékkel odakent kerékpárutakat, megépítjük a hiányzó kerékpár-főhálózati elemeket, továbbá az útfelújítások kötelező eleme lesz a fasorok pótlása és rekonstrukciója is.

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás