Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
Összhangban a természettel
Ha azt akarjuk, hogy gyermekeink és unokáink élhető környezetben nőjenek fel, egyenrangú szempontként kell érvényesítenünk a növény- és állatvilág sajátos igényeit.
Belvárosi Duna-part
Sokévnyi tétovázás és halogatás után végre megvalósítjuk: átépítjük, majd a városlakók és a turisták előtt egész évben megnyitjuk a belvárosi Duna-partot, a pesti alsó rakpartot és a budai felső rakpart köztereit.
Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak
Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.
Római-part
A Római-part értékeit nemcsak a gátépítés, hanem a túlhasználat is rombolhatja. Bánjunk vele belátóan!
Komfortos megállók
Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!
Előny a közösségi közlekedésnek
Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.
Szállítás, rakodás, rend
A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.
Vasútfejlesztések
A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!
Vonattal a reptérre
A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.
Bajcsy-Zsilinszky úti villamos
Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.
Fogaskerekű
A budai hegyvidék egyedi színfoltját jelentő fogaskerekű vasút idén 150 éves, de teljes felújítás nélkül aligha éri meg a 160-at. A bezárás árnyékában azon dolgozunk, hogy a „fogas” a villamoshálózat részeként a kirándulók és napi utasok természetes választása lehessen.
Kerékpáros főhálózat
A sárga csíkoknál többre van szükség ahhoz, hogy a kerékpár elfoglalja méltó helyét a budapestiek mindennapjaiban.
A Bubi kiterjesztése
A Bubi 10 év alatt elfoglalta méltó helyét a város közlekedésében – de még sokkal több van benne!
A Nyugati pályaudvar mint Európa kapuja
A város egyik legszebb műemlék épülete a 19. századi világvárosi ambíciók sikerének bizonyítéka. Legyünk hozzá méltók, teremtsünk egy 21. századi városnegyedet!
Távvezetékek föld alá helyezése
Programot indítunk a zavaró távvezetékek föld alá helyezésére. Így mérsékeljük a környezetterhelést, és zöldfelületeket szabadítunk fel.
Kollégiumbővítés
Megfizethető lakhatás az egyetemi hallgatóknak, megfizethető otthon a budapestieknek.
Made in Budapest
A Made in Budapest védjegy fel- és megismerhetővé teszi mindazt az értéket, amelyet Budapesten állítottak elő azért, hogy támogassuk az innovatív, kreatív vállalkozások, ágazatok működését a fővárosban.
Sziget Fesztivál
Van egy olyan brandje Budapestnek, ami összeköti a baby boomereket a Z generációval. Ez a Sziget Fesztivál. Olyan együttműködést alakítunk ki a szervezőkkel, ami minden budapesti fiatal számára elérhetővé teszi a Sziget-élményt. Mert kell egy hét együttlét!
Budapest szabad színházai
Budapest kulturális kínálatának alapjai a városban működő színházak, azonban az utóbbi évek kultúrharca ezt a területet is elérte. A színházi élet is a pártpolitika játszóterévé vált, a kiszámíthatatlan kormányzati intézkedések pedig veszélyeztetik a művészi szabadságot.