Barion Pixel

Program

Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!

Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.

Összhangban a természettel

Ha azt akarjuk, hogy gyermekeink és unokáink élhető környezetben nőjenek fel, egyenrangú szempontként kell érvényesítenünk a növény- és állatvilág sajátos igényeit.

Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak

Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.

Római-part

A Római-part értékeit nemcsak a gátépítés, hanem a túlhasználat is rombolhatja. Bánjunk vele belátóan!

Parti sétány Újbudán

Kelenföld túlzsúfolt, és egyre élhetetlenebbé válik az egymást érő lakóparkok építésével. A városrészből hiányzó zöldfelületeket ezért – az ott élők és minden fővárosi javát szolgálva – egy Duna-parti zöldsávval pótoljuk.

Komfortos megállók

Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.

Parkolási reform

Nézzünk szembe a város egyik legfontosabb problémájával! A közterületi parkolás megöli a közterületeket, miközben a parkolási cégek a politikai oldalakon átívelő klientúráikkal milliárdokat szivattyúznak át magánzsebekbe és pártkasszákba.

Szállítás, rakodás, rend

A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.

Vonattal a reptérre

A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.

Budai fonódó II.

Megvalósítjuk a budai fonódó villamos II. ütemét: új pályát építünk a Duna-parton a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig, eközben faltól falig megújítjuk, zöld és gyalogosbarát köztérré tesszük a felső rakpartot.

Bajcsy-Zsilinszky úti villamos

Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.

Első a biztonság – az utakon is

Legyen közös minimum, hogy nem öljük meg egymást útközben!

Kerékpáros főhálózat

A sárga csíkoknál többre van szükség ahhoz, hogy a kerékpár elfoglalja méltó helyét a budapestiek mindennapjaiban.

Helyi központok megerősítése

23 kerület, 100 egyedi központ, egyetlen nagy probléma. Otthonossá tesszük a helyi lakókörnyezetet, és megerősítjük a mindennapos szolgáltatások színtereit.

A Nyugati pályaudvar mint Európa kapuja

A város egyik legszebb műemlék épülete a 19. századi világvárosi ambíciók sikerének bizonyítéka. Legyünk hozzá méltók, teremtsünk egy 21. századi városnegyedet!

Építészeti értékmentés

Hogyan óvhatjuk meg a következő generációknak a világ legszebb városát?

Távvezetékek föld alá helyezése

Programot indítunk a zavaró távvezetékek föld alá helyezésére. Így mérsékeljük a környezetterhelést, és zöldfelületeket szabadítunk fel.

Kollégiumbővítés

Megfizethető lakhatás az egyetemi hallgatóknak, megfizethető otthon a budapestieknek.

Budapest Gazdaságfejlesztési Központ

Önálló gazdaságfejlesztési szervezetet hozunk létre annak érdekében, hogy Budapest az európai és világtrendek ismeretében folyamatosan nyomon kövesse és proaktívan alakítsa gazdaságának fejlődését.

Együttműködésben az egyetemekkel

Új szintre emeljük az együttműködést a felsőoktatási intézményekkel annak érdekében, hogy a város gazdasága és polgárai profitálhassanak a budapesti tudástőkéből.

Made in Budapest

A Made in Budapest védjegy fel- és megismerhetővé teszi mindazt az értéket, amelyet Budapesten állítottak elő azért, hogy támogassuk az innovatív, kreatív vállalkozások, ágazatok működését a fővárosban.

Csepel Művek mintaprogram

132 év után a Csepel Művek legyen újra a városfejlődés motorja!

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás