Barion Pixel Megszakítás

Program

Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!

Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.

Taxi

Legyen a taxi elérhető, kiszámítható és környezetbarát!

Szállítás, rakodás, rend

A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.

Vasútfejlesztések

A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!

Déli körvasút

A budapestiek hasznára fordítjuk a fővárosban zajló legnagyobb állami beruházást: a vasút fejlesztése már a következő öt évben annyit adhat a fővárosiaknak, mint egy új metróvonal.

Vonattal a reptérre

A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.

Budai fonódó II.

Megvalósítjuk a budai fonódó villamos II. ütemét: új pályát építünk a Duna-parton a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig, eközben faltól falig megújítjuk, zöld és gyalogosbarát köztérré tesszük a felső rakpartot.

Bajcsy-Zsilinszky úti villamos

Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.

Buszhálózati reform

Kihozzuk a legtöbbet Budapest buszhálózatából, az új troli- és villanybuszokból. Nemcsak a járműparkot újítjuk meg, hanem a szolgáltatást is a könnyen érthető, éjjel-nappal azonos logikájú, a ciklus végére már harmadában nullemissziós járművekre épülő hálózattal.

Első a biztonság – az utakon is

Legyen közös minimum, hogy nem öljük meg egymást útközben!

A Bubi kiterjesztése

A Bubi 10 év alatt elfoglalta méltó helyét a város közlekedésében – de még sokkal több van benne!

Helyi központok megerősítése

23 kerület, 100 egyedi központ, egyetlen nagy probléma. Otthonossá tesszük a helyi lakókörnyezetet, és megerősítjük a mindennapos szolgáltatások színtereit.

A Nyugati pályaudvar mint Európa kapuja

A város egyik legszebb műemlék épülete a 19. századi világvárosi ambíciók sikerének bizonyítéka. Legyünk hozzá méltók, teremtsünk egy 21. századi városnegyedet!

Építészeti értékmentés

Hogyan óvhatjuk meg a következő generációknak a világ legszebb városát?

Mintavárosrész

„Hiszem, ha látom” – Lássuk hát, milyen egy valóban 21. századi, európai városrész!

Kollégiumbővítés

Megfizethető lakhatás az egyetemi hallgatóknak, megfizethető otthon a budapestieknek.

Panelprogram

A városkép meghatározó elemei, amelyek még évtizedekig velünk lesznek. Tegyük őket szerethetővé és korszerűvé!

Társasházak támogatása

A társasházi lét számos frusztráció forrása. A Főváros azonban képes segíteni!

Lakásszövetkezetek

Támogatjuk a nagyvárosi lakhatás megoldásának korszerű formáit, segítjük a lakáshoz jutást, lakásfenntartást és a közösségépítést.

Budapest Gazdaságfejlesztési Központ

Önálló gazdaságfejlesztési szervezetet hozunk létre annak érdekében, hogy Budapest az európai és világtrendek ismeretében folyamatosan nyomon kövesse és proaktívan alakítsa gazdaságának fejlődését.

Együttműködésben az egyetemekkel

Új szintre emeljük az együttműködést a felsőoktatási intézményekkel annak érdekében, hogy a város gazdasága és polgárai profitálhassanak a budapesti tudástőkéből.

Made in Budapest

A Made in Budapest védjegy fel- és megismerhetővé teszi mindazt az értéket, amelyet Budapesten állítottak elő azért, hogy támogassuk az innovatív, kreatív vállalkozások, ágazatok működését a fővárosban.