Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
BKK-rendészet
Biztonságossá tesszük a közösségi közlekedést, hogy kortól és nemtől függetlenül minden fizető utas nyugodtan vehesse igénybe.
Bérlakás program
A lakhatási válság a legerősebben azokat sújtja, akiktől a város működése és néha az életünk függ.
Külvárosi csomópontok
Fokozatosan felújítjuk a forgalmas külvárosi csomópontokat, buszvégállomásokat; kulturált köztereket és időjárástól védett várakozási-átszállási lehetőségeket hozunk létre, hogy az utasok nap mint nap igényes környezetben ülhessenek buszra, villamosra, metróra.
A villamosok városa
Mi az: sárga, csilingel, és a mainál jóval többre lenne képes? A budapesti villamos, amelynek hálózatát bővítjük, egyben gyorsabbá és kényelmesebbé tesszük.
A HÉV-ek fejlesztése
Az állam megszegte az ígéretét, és rossz gazdának bizonyult: nem fejleszti, hanem elhanyagolja a Fővárostól átvett HÉV-vonalakat. Vagy kezdjék el végre a járművek cseréjét és a teljes hálózat felújítását, vagy adják vissza a Fővárosnak, és megoldjuk magántőke bevonásával ugyanúgy, ahogy a buszokkal tettük 2010 után.
Éjjeli metró
Berlin, Bécs, London – sok európai nagyvárosban sikeres, ezért Budapesten is érdemes bevezetnünk az éjjeli metróközlekedést péntek és szombat esténként.
Népliget
A Népliget a város hatalmas, rejtett kincse. Feltárjuk, és megmutatjuk, miért jó itt elidőzni.
Észak-csepeli közpark
Hosszú évekig tart létrehozni, de évszázadokra szóló értéket teremtünk vele: felkaroljuk a csepeli szigetcsúcson elképzelt városi park ügyét.
Köztisztaság
A pénzhiány nem lehet mentség arra, hogy a takarítást elhanyagoljuk. A város élhetősége a köztisztasággal kezdődik, minden más csak ezt követően lehetséges.
Közterületi rendrakás
Kitakarítjuk a közterületeket, és emberközpontúvá alakítjuk az utcákat és a tereket.
Gyalogos főhálózat
Hozzunk együtt bátor döntéseket, tegyük a városi utcákat sétára alkalmassá, és alakítsuk az együttlét tereivé!
Gyalog a kertvárosban
Biztonságosabbá tesszük a kertvárosi utcákat, hogy a séta, a játék és a gyalogosközlekedés ismét minden korosztály számára természetes legyen.
Aluljárók
Fokozatosan felújítjuk a legrosszabb állapotú belvárosi aluljárókat, és biztosítjuk a felszíni átkelés lehetőségét is.
Zöldutak
Zöldutakkal és sétányokkal hálózzuk be a várost, hogy a közparkok a lehető legtöbb budapesti számára elérhetővé váljanak.
Budapest – szivacsváros
Esőből hol túl sok, hol túl kevés van Budapesten. Hol a hosszú szárazsággal, hol pedig a hirtelen lezúduló csapadékkal és villámárvizekkel kell megküzdenünk. Elemi érdekünk, hogy a csapadékvízzel okosabban gazdálkodjunk.
Összhangban a természettel
Ha azt akarjuk, hogy gyermekeink és unokáink élhető környezetben nőjenek fel, egyenrangú szempontként kell érvényesítenünk a növény- és állatvilág sajátos igényeit.
Belvárosi Duna-part
Sokévnyi tétovázás és halogatás után végre megvalósítjuk: átépítjük, majd a városlakók és a turisták előtt egész évben megnyitjuk a belvárosi Duna-partot, a pesti alsó rakpartot és a budai felső rakpart köztereit.
Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak
Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.
Komfortos megállók
Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!
Előny a közösségi közlekedésnek
Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.