Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
Kerületek
Témakörök
BKK-rendészet
Biztonságossá tesszük a közösségi közlekedést, hogy kortól és nemtől függetlenül minden fizető utas nyugodtan vehesse igénybe.
A villamosok városa
Mi az: sárga, csilingel, és a mainál jóval többre lenne képes? A budapesti villamos, amelynek hálózatát bővítjük, egyben gyorsabbá és kényelmesebbé tesszük.
A HÉV-ek fejlesztése
Az állam megszegte az ígéretét, és rossz gazdának bizonyult: nem fejleszti, hanem elhanyagolja a Fővárostól átvett HÉV-vonalakat. Vagy kezdjék el végre a járművek cseréjét és a teljes hálózat felújítását, vagy adják vissza a Fővárosnak, és megoldjuk magántőke bevonásával ugyanúgy, ahogy a buszokkal tettük 2010 után.
Éjjeli metró
Berlin, Bécs, London – sok európai nagyvárosban sikeres, ezért Budapesten is érdemes bevezetnünk az éjjeli metróközlekedést péntek és szombat esténként.
Ingyenes kutya- és kerékpárszállítás
Eltöröljük a kutyák és a kerékpárok viteldíját a budapesti helyi közlekedésben.
Kultúrkupont minden budapestinek!
Váljon a kultúra elérhetővé minden budapesti lakos számára, adjunk lehetőséget a főváros lakóinak, hogy minél jobban megismerjék Budapest kulturális intézményeinek kínálatát!
Népliget
A Népliget a város hatalmas, rejtett kincse. Feltárjuk, és megmutatjuk, miért jó itt elidőzni.
Észak-csepeli közpark
Hosszú évekig tart létrehozni, de évszázadokra szóló értéket teremtünk vele: felkaroljuk a csepeli szigetcsúcson elképzelt városi park ügyét.
Városliget
Új alapokra helyezett párbeszédet kezdünk a kormánnyal a Liget Budapest program felülvizsgálatára. Elismerjük az eddig létrejött értékeket, de felül kell vizsgálni, szükségesek-e a még fel nem épített múzeumok.
A prioritás a park rekonstrukciója kell legyen.
Zöldutak
Zöldutakkal és sétányokkal hálózzuk be a várost, hogy a közparkok a lehető legtöbb budapesti számára elérhetővé váljanak.
Belvárosi Duna-part
Sokévnyi tétovázás és halogatás után végre megvalósítjuk: átépítjük, majd a városlakók és a turisták előtt egész évben megnyitjuk a belvárosi Duna-partot, a pesti alsó rakpartot és a budai felső rakpart köztereit.
Kisebb gyalogos-kerékpáros hidak
Hidakat építünk, hogy sétálva, futva, kerékpárral vagy éppen kutyával bejárhatóvá tegyük a dunai szigeteket és folyópartokat.
Római-part
A Római-part értékeit nemcsak a gátépítés, hanem a túlhasználat is rombolhatja. Bánjunk vele belátóan!
Komfortos megállók
Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!
Előny a közösségi közlekedésnek
Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.
Vasútfejlesztések
A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!
Vonattal a reptérre
A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.
Fogaskerekű
A budai hegyvidék egyedi színfoltját jelentő fogaskerekű vasút idén 150 éves, de teljes felújítás nélkül aligha éri meg a 160-at. A bezárás árnyékában azon dolgozunk, hogy a „fogas” a villamoshálózat részeként a kirándulók és napi utasok természetes választása lehessen.
Kerékpáros főhálózat
A sárga csíkoknál többre van szükség ahhoz, hogy a kerékpár elfoglalja méltó helyét a budapestiek mindennapjaiban.
A Bubi kiterjesztése
A Bubi 10 év alatt elfoglalta méltó helyét a város közlekedésében – de még sokkal több van benne!