Barion Pixel

Program

Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!

Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.

A villamosok városa

Mi az: sárga, csilingel, és a mainál jóval többre lenne képes? A budapesti villamos, amelynek hálózatát bővítjük, egyben gyorsabbá és kényelmesebbé tesszük.

A HÉV-ek fejlesztése

Az állam megszegte az ígéretét, és rossz gazdának bizonyult: nem fejleszti, hanem elhanyagolja a Fővárostól átvett HÉV-vonalakat. Vagy kezdjék el végre a járművek cseréjét és a teljes hálózat felújítását, vagy adják vissza a Fővárosnak, és megoldjuk magántőke bevonásával ugyanúgy, ahogy a buszokkal tettük 2010 után.

Éjjeli metró

Berlin, Bécs, London – sok európai nagyvárosban sikeres, ezért Budapesten is érdemes bevezetnünk az éjjeli metróközlekedést péntek és szombat esténként.

Útfelújítások

Budapest útjai lassan kátyútengerré válnak. Az útfelújítások elmaradása minden közlekedőt érint, éppen ezért átfogó szemléletben, érdemi ráfordításokkal kell javítanunk a helyzeten.

Felszámoljuk a céges kifizetőhelyeket

Pártpolitikusok helyett szakértelmet a cégek vezetésébe! Felszámoljuk végre a céges kifizetőhelyeket.

Komfortos megállók

Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.

Parkolási reform

Nézzünk szembe a város egyik legfontosabb problémájával! A közterületi parkolás megöli a közterületeket, miközben a parkolási cégek a politikai oldalakon átívelő klientúráikkal milliárdokat szivattyúznak át magánzsebekbe és pártkasszákba.

Parkolj és utazz!

Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!

Előny a közösségi közlekedésnek

Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.

Taxi

Legyen a taxi elérhető, kiszámítható és környezetbarát!

Szállítás, rakodás, rend

A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.

Metrók

A metróépítés hasznos, de sokszor irreálisan drága, ezért ismét fel kell tennünk a kérdést a XXI. században: Budapestnek mennyi metró kell? Átgondoljuk, milyen eszközökkel tudjuk a leghatékonyabban javítani a külső városrészek és a belváros kapcsolatát.

Vasútfejlesztések

A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!

Déli körvasút

A budapestiek hasznára fordítjuk a fővárosban zajló legnagyobb állami beruházást: a vasút fejlesztése már a következő öt évben annyit adhat a fővárosiaknak, mint egy új metróvonal.

Vonattal a reptérre

A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.

Budai fonódó II.

Megvalósítjuk a budai fonódó villamos II. ütemét: új pályát építünk a Duna-parton a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig, eközben faltól falig megújítjuk, zöld és gyalogosbarát köztérré tesszük a felső rakpartot.

Bajcsy-Zsilinszky úti villamos

Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.

Fogaskerekű

A budai hegyvidék egyedi színfoltját jelentő fogaskerekű vasút idén 150 éves, de teljes felújítás nélkül aligha éri meg a 160-at. A bezárás árnyékában azon dolgozunk, hogy a „fogas” a villamoshálózat részeként a kirándulók és napi utasok természetes választása lehessen.

Első a biztonság – az utakon is

Legyen közös minimum, hogy nem öljük meg egymást útközben!

Galvani híd

A Galvani híd hasznos a városnak: a jelenlegi városvezetés szándékosan okoz kárt az állami beruházás makacs akadályozásával.

A Nyugati pályaudvar mint Európa kapuja

A város egyik legszebb műemlék épülete a 19. századi világvárosi ambíciók sikerének bizonyítéka. Legyünk hozzá méltók, teremtsünk egy 21. századi városnegyedet!

hírlevél

arrow_an_b
Megszakítás