Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
Bérlakás program
A lakhatási válság a legerősebben azokat sújtja, akiktől a város működése és néha az életünk függ.
Rákóczi út
Újra méltóvá tesszük Budapesthez: visszaadjuk a városlakóknak a lezüllött Rákóczi út–Kossuth Lajos utca tengelyt, és 5 éven belül élő, vonzó és árnyas bevásárlóutcává alakítjuk a Ferenciek terétől a Keleti pályaudvarig.
A villamosok városa
Mi az: sárga, csilingel, és a mainál jóval többre lenne képes? A budapesti villamos, amelynek hálózatát bővítjük, egyben gyorsabbá és kényelmesebbé tesszük.
A HÉV-ek fejlesztése
Az állam megszegte az ígéretét, és rossz gazdának bizonyult: nem fejleszti, hanem elhanyagolja a Fővárostól átvett HÉV-vonalakat. Vagy kezdjék el végre a járművek cseréjét és a teljes hálózat felújítását, vagy adják vissza a Fővárosnak, és megoldjuk magántőke bevonásával ugyanúgy, ahogy a buszokkal tettük 2010 után.
Éjjeli metró
Berlin, Bécs, London – sok európai nagyvárosban sikeres, ezért Budapesten is érdemes bevezetnünk az éjjeli metróközlekedést péntek és szombat esténként.
Útfelújítások
Budapest útjai lassan kátyútengerré válnak.
Az útfelújítások elmaradása minden közlekedőt érint, éppen ezért átfogó szemléletben, érdemi ráfordításokkal kell javítanunk a helyzeten.
Centrumkórházak
A budapesti centrumkórházak teljes körű felújítása és bővítése nem várhat tovább! Emberi körülmények között akarunk gyógyulni.
A sürgősségi betegellátás és az ügyeleti rendszer újragondolása
Elég volt a hosszas várakozásból, a betegek ide-oda küldözgetéséből! Elérjük a sürgősségi betegellátás és az ügyeleti rendszer újjászervezését.
A Méltó Időskor Házai és családok átmeneti otthona
Létrehozzuk a Méltó Időskor Házait, ahol a magukról gondoskodni képes idős emberek azt érezhetik, hogy mekkora szükségünk van rájuk!
Belvárosi Duna-part
Sokévnyi tétovázás és halogatás után végre megvalósítjuk: átépítjük, majd a városlakók és a turisták előtt egész évben megnyitjuk a belvárosi Duna-partot, a pesti alsó rakpartot és a budai felső rakpart köztereit.
Komfortos megállók
Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.
Parkolási reform
Nézzünk szembe a város egyik legfontosabb problémájával! A közterületi parkolás megöli a közterületeket, miközben a parkolási cégek a politikai oldalakon átívelő klientúráikkal milliárdokat szivattyúznak át magánzsebekbe és pártkasszákba.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!
Előny a közösségi közlekedésnek
Felgyorsítjuk és hatékonyabbá tesszük a közösségi közlekedési eszközöket, hogy az utazás gyorsabb és stresszmentesebb legyen.
Szállítás, rakodás, rend
A házhoz szállítás kényelmes, de kezdi fojtogatni a várost. Ideje rendeznünk a rakodást és áruszállítást, hogy kialakítsuk az együttélés XXI. századi normáit.
Vasútfejlesztések
A városra nehezedő autótömeget, a külső kerületek elszigeteltségét leghatékonyabban a vasúthálózat fejlesztésével lehet mérsékelni. Az állam mégis inkább kihasználatlan autópályák építésére költi a forrásokat ahelyett, hogy a Budapestre vezető zsúfolt vasútvonalak állapotán javítana. Változtassunk ezen, legyen a vasút a Főváros és a kormány közös ügye!
Déli körvasút
A budapestiek hasznára fordítjuk a fővárosban zajló legnagyobb állami beruházást: a vasút fejlesztése már a következő öt évben annyit adhat a fővárosiaknak, mint egy új metróvonal.
Vonattal a reptérre
A kormány a ferihegyi repülőteret visszavásárolja sok ezer milliárdért. Nem lehet tovább halogatni, hogy végre azzal is foglalkozzunk, a budapestiek és a turisták hogyan jutnak ki oda, illetve onnan a központba.
Bajcsy-Zsilinszky úti villamos
Átformáljuk a belváros észak–déli tengelyét: visszaállítjuk a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton és a belső Váci úton, továbbá megújítjuk a Nyugati teret.
Fogaskerekű
A budai hegyvidék egyedi színfoltját jelentő fogaskerekű vasút idén 150 éves, de teljes felújítás nélkül aligha éri meg a 160-at. A bezárás árnyékában azon dolgozunk, hogy a „fogas” a villamoshálózat részeként a kirándulók és napi utasok természetes választása lehessen.