Program
Böngéssz vagy töltsd le a teljes programot!
Ezen az oldalon a teljes programomat megismerheted, a programpontok közül pedig témakörök és kerületek szerint is szűrhetsz, így biztosan megtalálod a számodra releváns terveket és újításokat. Ha szeretnéd elolvasni a teljes kiadványt, az alábbi gombra kattintva töltheted le.
BKK-rendészet
Biztonságossá tesszük a közösségi közlekedést, hogy kortól és nemtől függetlenül minden fizető utas nyugodtan vehesse igénybe.
Külvárosi csomópontok
Fokozatosan felújítjuk a forgalmas külvárosi csomópontokat, buszvégállomásokat; kulturált köztereket és időjárástól védett várakozási-átszállási lehetőségeket hozunk létre, hogy az utasok nap mint nap igényes környezetben ülhessenek buszra, villamosra, metróra.
A villamosok városa
Mi az: sárga, csilingel, és a mainál jóval többre lenne képes? A budapesti villamos, amelynek hálózatát bővítjük, egyben gyorsabbá és kényelmesebbé tesszük.
A HÉV-ek fejlesztése
Az állam megszegte az ígéretét, és rossz gazdának bizonyult: nem fejleszti, hanem elhanyagolja a Fővárostól átvett HÉV-vonalakat. Vagy kezdjék el végre a járművek cseréjét és a teljes hálózat felújítását, vagy adják vissza a Fővárosnak, és megoldjuk magántőke bevonásával ugyanúgy, ahogy a buszokkal tettük 2010 után.
Éjjeli metró
Berlin, Bécs, London – sok európai nagyvárosban sikeres, ezért Budapesten is érdemes bevezetnünk az éjjeli metróközlekedést péntek és szombat esténként.
Ingyenes kutya- és kerékpárszállítás
Eltöröljük a kutyák és a kerékpárok viteldíját a budapesti helyi közlekedésben.
Népliget
A Népliget a város hatalmas, rejtett kincse. Feltárjuk, és megmutatjuk, miért jó itt elidőzni.
Észak-csepeli közpark
Hosszú évekig tart létrehozni, de évszázadokra szóló értéket teremtünk vele: felkaroljuk a csepeli szigetcsúcson elképzelt városi park ügyét.
Folyami uszodák és szabadstrandok
Dédszüleinknek még természetes volt, hogy a kánikulai hőségben megmártóznak a Dunában. Ez számunkra is lehetséges!
Méltó átmeneti otthont négylábú társainknak is!
A fővárosban kóborló állatok számáról csak becslések állnak rendelkezésünkre, ám azt tapasztaljuk, hogy egyre többen élnek gazdátlanul, kiszolgáltatva Budapest utcáin. Az Illatos úti „ebrendészeti telep” mára krónikus helyhiánnyal küzd, kialakítása pedig nem felel meg a korszerű állatvédelmi követelményeknek.
Köztisztaság
A pénzhiány nem lehet mentség arra, hogy a takarítást elhanyagoljuk. A város élhetősége a köztisztasággal kezdődik, minden más csak ezt követően lehetséges.
Közterületi rendrakás
Kitakarítjuk a közterületeket, és emberközpontúvá alakítjuk az utcákat és a tereket.
Gyalogos főhálózat
Hozzunk együtt bátor döntéseket, tegyük a városi utcákat sétára alkalmassá, és alakítsuk az együttlét tereivé!
Budapest főtere
Karácsony Gergely egyik fontos vállalása volt 2019-ben, hogy megnyitja a Városháza épületét, és közparkká alakítja az épület mögötti autóparkolót. Öt év alatt mindössze egy tervpályázatig és a választások előtti kapkodása jelképévé váló popup park létesítéséig sikerült eljutnia. Ő félmegoldásokkal kampányol – mi valóban teljesítjük, amit ő vállalt.
Aluljárók
Fokozatosan felújítjuk a legrosszabb állapotú belvárosi aluljárókat, és biztosítjuk a felszíni átkelés lehetőségét is.
Városliget
Új alapokra helyezett párbeszédet kezdünk a kormánnyal a Liget Budapest program felülvizsgálatára. Elismerjük az eddig létrejött értékeket, de felül kell vizsgálni, szükségesek-e a még fel nem épített múzeumok.
A prioritás a park rekonstrukciója kell legyen.
Budapest – szivacsváros
Esőből hol túl sok, hol túl kevés van Budapesten. Hol a hosszú szárazsággal, hol pedig a hirtelen lezúduló csapadékkal és villámárvizekkel kell megküzdenünk. Elemi érdekünk, hogy a csapadékvízzel okosabban gazdálkodjunk.
Összhangban a természettel
Ha azt akarjuk, hogy gyermekeink és unokáink élhető környezetben nőjenek fel, egyenrangú szempontként kell érvényesítenünk a növény- és állatvilág sajátos igényeit.
Belvárosi Duna-part
Sokévnyi tétovázás és halogatás után végre megvalósítjuk: átépítjük, majd a városlakók és a turisták előtt egész évben megnyitjuk a belvárosi Duna-partot, a pesti alsó rakpartot és a budai felső rakpart köztereit.
Komfortos megállók
Folytatjuk a 2010 után lendületesen indult, de később elakadt megállófejlesztési programot, hogy a várakozás percei minél kényelmesebben és biztonságban teljenek, az akadálymentes ki-be szállás minden vonalon természetes legyen.
Parkolj és utazz!
Közlekedni muszáj – ezért lehetővé tesszük, hogy mindenki a számára lehető leghatékonyabb eszközt válassza kombinált utazásoknál is!